Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۰ ب.ظ

منابع کنکور انسانی 97

منابع کنکور انسانی 97

 

در کنکور سراسری انسانی سال 96 ، 184هزار و 122 نفر به رقابت پرداختند. که کارنامه کنکور آنها در تاریخ 23 شهریور 97 منتشر شد

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به ۱۸۰ سؤال اختصاصی در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند و افرادی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به ۲۰ سؤال اصول عقاید و فقه در مدت ۲۰ دقیقه نیز پاسخ دهند.

دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی گروه انسانی مجموعا ۲۸۰ سوال در خود جای داده است که داوطلبان باید در مجموع در زمان ۲۴۰ دقیقه (۷۵ دقیقه دفترچه عمومی و ۱۶۵ دقیقه دفترچه اختصاصی) به سوالات پاسخ دهند.

 

دروس عمومی کنکور سراسری 97

 

مجموعه سوالاتی که در آزمون سراسری کشوری (کنکور) می‌آید به صورت دروس عمومی و تخصصی است که دروس عمومی در همه‌ی 5 گرایش یکسان است. برخی از دانش آموزان به دلیل پایین بودن  ضرایب دروس عمومی اغلب توجه زیادی به دروس عمومی  ندارند و برخی نیز درس های عمومی را حذف می‌کنند. تجربه ثابت کرده است دانش آموزانی که درصد بالایی در این درس های عمومی زده اند رتبه بهتری داشته اند نسبت کسانی که فقط درس های تخصصی را مطالعه کرده اند. حتی زمانی که درصد دروس تخصصی گروه اول کمتر از گروه دوم بوده اند.

 

بهترین منابع کنکور برای ادبیات فارسی:

 

یک نکته مهم  در دروس عمومی وجود دارد وهیچ وقت نباید ان را نادیده گرفت و آن این است که ادبیات فارسی بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی دارد و لازم است که توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید. برای درس ادبیات منابع کمک آموزشی زیادی در بازار پیدا می‌شود اما اینکه کدامشان بهترین هستند، سوال بسیاری از کنکوری‌هاست. کتابهای ادبیات موجود در بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند: جامع درس به درس، جامع موضوعی و تک مبحثی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

ادبیات موضوعی گاج:

 

بهترین کتاب جامع و مبحثی بدون شک ادبیات موضوعی گاج است. روند آموزشی این کتاب بر اساس تیپ تست‌های کنکور طراحی شده و به صورت درس به درس طبق کتاب درسی نمی‌باشد. در واقع شما در هر بخش از کتاب با یک مبحث (قرابت، املا و لغت، تاریخ ادبیات، آرایه و زبان فارسی) سروکار دارید. این کتاب در دو جلد (پرسشنامه و پاسخنامه) تهیه شده است.

 

ویژگی های کتاب:
 

در هر بخش از این کتاب قسمت های مختلفی تعبیه شده که اطلاعاتی کلی درباره اهمیت، روش و منابع مطالعه، شگرد طراحی، اصطلاحات ویژه موضوع مورد نظر می‌دهد، در این کتاب تابلوهایی تعبیه شده که تیپ های مختلف طرح سوال درباره هر موضوع را نشان داده و در مرحله بعد تیپ ها را از لحاظ «ساختار» ، «ویژگی» و «فراوانی» عناصر مورد سوال بررسی کرده است، این کتاب غنی از تست‌های مختلف است و سوالاتش مجموعه ای از آزمون های سراسری97، فنی- حرفه ای97، آزمون آزمایشی سنجش، سراسری گاج و تست های تالیفی می‌باشد.

در پاسخنامه کتاب بر نکات کلیدی و پرکاربرد تاکید شده، در قسمت قرابت معنایی ابتدای هر مفهوم توضیحات خوبی ارائه شده و تست‌های را به صورت درس به درس قرار داده‌اند، در بخش آرایه‌ها در ابتدا توضیحات خوبی داده شده، تست‌ها به صورت بررسی تک آرایه شروع شده و رفته رفته از تست‌های سخت‌تر و ترکیبی تر استفاده کرده است، از نظر درسنامه و آموزش چندان کامل نیست، از این کتاب می‌توانید بیشتر به عنوان منبع تست زنی استفاده کنید. به عنوان مثال درسنامه زبان فارسی در این کتاب وجود ندارد و بیشتر بر تیپ‌های مختلف سوالات زبان فارسی تاکید شده است.

ادبیات جامع خیلی سبز:

 

از جمله کتاب‌های جامع خوب کنکور می‌توان به ادبیات جامع خیلی سبز اشاره کرد. کتابی که ساختار و روند آموزشی آن به صورت درس به درس است. این کتاب برای هر درس درسنامه دارد که یکی از ویژگی‌های برتری این کتاب نسبت به ادبیات موضوعی گاج به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های کتاب:

 

یکی از نکات مثبت این کتاب درسنامه زبان فارسی آن است، در واقع خیلی از افرادی که این کتاب منبع آنها بوده به درسنامه خیلی خوب و روان مبحث زبان فارسی اشاره کردند، ساختار درس به درس کتاب کار را برای کنکوری هایی که در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند راحت کرده است.

در پاسخنامه کتاب ابتدای هر درس قسمت‌های واژگان و املا، تاریخ ادبیات، آرایه، قرابت معنایی و نکات دستوری قرار دارد که مربوط به همان درس است، برای آرایه‌ها شیوه کتاب به این صورت است که آرایه‌های مربوط به هر درس را بررسی می‌کند، بنابراین موضوعی نیست.

 

معرفی کتاب‌های تک مبحثی ادبیات:

 

                     ·برای لغت، املا و واژگان: نشر الگو

 

                     ·آرایه : هفت خان خیلی سبز

 

                     ·زبان فارسی : هفت خان خیلی سبز یا پنج بحث زبان فارسی الگو

 

                     ·قرابت معنایی: دریافت یا نشر الگو

 

                     ·تاریخ ادبیات: نشر الگو یا لقمه مهر و ماه

 

بهترین منابع کنکور برای عربی:

 

از آن جایی که درس عربی بدقلق است استفاده از یک منبع آموزشی مناسب می‌تواند به خوبی این درس را برایتان سهل و آسان کند. دو منبع کمک آموزشی جامع در بازار موجود است که از نظر ما با اختلاف بهترین هستند و در جزو بهترین منابع کنکور 97به شمار می‌روند. این کتاب‌ها در هر سطحی که باشید به دردتان می‌خورد: جامع خیلی سبز و جامع کامل گاج.

 

عربی جامع خیلی سبز (غزال موسوی):

 

با انتشارات خیلی سبز حتما آشنایی دارید، سبک خاص کتاب‌هایشان و درسنامه‌های خودمانی که از پر از شوخی‌های مولف هست طرفداران زیادی دارد. کتاب جامع عربی خیلی سبز هم از این سبک خاص دور نمانده و مثل باقی کتاب‌ها بیان شیوایی دارد.

 

ویژگی‌های کتاب:

 

                     ·درسنامه هر مبحث مفصل بوده و برای آموزش کامل درس عربی مناسب است.

 

                     ·درسنامهٔ ساده و روانی که دارد باعث شده در درسی عربی در هر سطحی که باشید، برایتان مناسب است.

 

                     ·تست‌های هر مبحث به ۳ قسمت کنکوری، سنجش و تألیفی تفکیک شده‌اند.

 

                     ·پاسخ‌نامهٔ تشریحی پر باری دارد که به غیر از گزینهٔ صحیح، علت رد سایر گزینه‌ها را هم برایتان توضیح داده

 

                     ·تله‌های کنکوری، تکنیک‌ها و مهارت‌های تست‌زنی در بخش‌هایی از درس‌نامه و پاسخ‌نامه قرار داده شده

 

کتاب عربی کامل گاج:

 

انتشارات گاج هم همیشه برای هر درسی یک منبع خوب رو می‌کند، کتاب کامل گاج هم از جمله منابع کمک آموزشی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

 

ویژگی های کتاب:

 

                     ·ساختار کتاب به این صورت است که ابتدا در قالب درسنامه نکاتی آموزش داده شده و در قسمت بعد تست‌ها ارائه شدند و بعد از آن پاسخ تشریحی وجود دارد.

                     ·کلیه قواعد عربی کنکور به شیوهٔ درس به درس ارائه شده است.

                     ·درسنامه‌های کاربردی برای آموزش مهارت‌های ترجمه در کتاب گنجانده شده است.

                     ·قواعد سال اول دبیرستان به همراه پرسش‌های چهار گزینه‌ای مرور شده است.

                     ·از لحاظ تست بسیار غنی هست و تمام پرسش‌های چهارگزینه‌ای کنکورهای سراسری و آزمایشی سنجش با پاسخ‌های کاملاً تشریحی در آن دیده می‌شود.

                     ·خلاصه‌ای از تمام مباحث عربی کنکور برای مرور سریع در دوران جمع بندی ارائه شده است.

 

نگاه کلی به منابع عربی:

منابعی که معرفی کردیم جزو بهترین‌ها هستند، قطعا منابع خوب دیگری هم در بازار وجود دارد و اما دو منبعی که معرفی کردیم گل سر سبدشان است! کتاب فوت و فن خیلی سبز، کتاب ایاد فیلی انتشارات مبتکران وهم جزو منابع خوب به شمار می‌روند اما ترجبحاً استفاده از کتاب جامع خیلی سبز و کتاب کامل گاج را توصیه می‌کنیم.

 

برترین کتاب‌های کمک آموزشی دین و زندگی:

 

رقابت اصلی کنکور دین و زندگی در درست خواندن، درست معنی کردن و درست فهمیدن آیات و متن کتاب درسی است. سوالات دین و زندگی کنکور نشان داده در قسمت آیات و روایات مفهوم اهمیت بیشتری پیدا کرده و بعضاً سوالات با پیچیدگی‌های ادبی خاص در گزینه‌ها و صورت سؤال دیده می‌شود.

 

دینی جامع میکرو گاج:

 

این کتاب را می‌توان به عنوان یکه تاز منابع کمک آموزشی دین و زندگی یاد کرد. کتابی که در میان بسیاری از کنکوری‌ها محبوب بوده و جزو منابع اصلی‌شان است. شاید بتوان این کتاب را به عنوان کامل ترین کتاب دین و زندگی کنکور معرفی کرد. از ویژگی های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ویژگی های کتاب:

 

                     ·ساختار کتاب به سه بخش آموزش کامل، بانک تست و پاسخ تشریحی تقسیم میشود.

                     ·آیات از تمامی زوایا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله معنی واژه به واژه و روان، مفهوم آیه، نکات ترکیبی، آیات مرتبط با متن درس، ارتباط آیات و احادیث و اشعار.

                     ·متن کتاب درسی به طور کامل بررسی شده و عبارات مهم در آن مشخص شده است.

                     ·سوالات خود کتاب درسی که مورد توجه طراحان قرار می‌گیرد هم بطور کامل بررسی شده اند.

                     ·سوالات این کتاب در سه بخش سراسری، آزمایشی سنجش و تالیفی اومده که برخی از این سوال ها با رنگ قرمز مشخص شده اند که لازم است همراه با پاسخ تشریحی مطالعه شود.

                     ·همچنین درس‌های دین و زندگی هر کدام در یک ستون برای جمع بندی و مرور در انتهای کتاب خلاصه شده‌اند.

                     ·میکرو دین و زندگی در دو جلد چاپ شده که جلد اول با پاسخ کلیدی و جلد دوم هم شامل پاسخ تشریحی است که گزینه های غلط رو هم بررسی کرده است.

                     ·پاسخ تشریحی به تمامی سوالات همراه با بررسی سایر گزینه ها.

                     ·بیان دام های سوالات در بخش «اشتباه نکنیم».

                     ·ارائه مطالب مهم و پرتکرار در کادرهای آموزشی.

                     ·توضیح شیوهٔ طراح در سوالات کنکور سراسری و آموزش شیوهٔ پاسخ به سوالات مفهومی.

                     ·بیان کلمات کلیدی به عنوان روش میانبر برای پاسخگویی به سوالات.

                     ·ارائهٔ تمامی آیاتی که از آنها روابط علت و معلولی برداشت میشود.

                     ·مشخص نمودن سؤالات مهم و دشوار.

                     ·ارائهٔ نکات ترکیبی به منظور ارتباط میان هر سه کتاب درسی.

 

دینی جامع خیلی سبز:

 

کتاب جامع دین و زندگی خیلی سبز هم جزو منابع خوب در این درس هست که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

 

ویژگی‌های کتاب:

 

پیام آیات به بیانی روان و مفهومی و با توضیح کافی آورده شده. از کلی گویی یا آوردن عبارات نامفهوم و کوتاه پرهیز شده است، همانطور که میدانید، هر آیه دارای چندین بُعد و پیام است، هر آیه چند پیام دارد که برای هر پیام سرتیتری جداگانه انتخاب شده، به نحوی که با یک نگاه کلی می‌توان فهمید این آیه به چه موضوعاتی اشاره دارد و در ضمن یادگیری و به خاطر سپاری نکات راحت تر میشود، در متن پیام آیات، کلمات مهم و کلیدی مشخص شده است.

به هر نکته ای، از هر جایی، از هر مقطعی، چه آیه و چه متن درس، که با آیه مورد نظر ارتباط مفهومی یا ظاهری دارد اشاره شده و در مورد ارتباط مفهومی آن توضیح داده شده است.

برای صرف کمترین زمان و گرفتن بهترین نتیجه از محتوای متن کتاب های درسی، متن درسنامه‌ها خلاصه ای ریز طبقه بندی شده و کاربردی است. همهٔ موارد مهم آورده شده و نکات مرتبط کنار یکدیگر چیده شده است.

تست‌های زیاد تالیفی، کنکور سراسری و سنجش در این کتاب نیاز به یک منبع غنی از تست را برطرف کرده است.

 

دین و زندگی سفیر خرد:

 

مدتی است کتاب دین و زندگی سفیر خرد هم در میان کنکوری‌ها جا باز کرده و به عنوان یک منبع خوب به شمار می‌رود. به جرات می‌توان این کتاب را یکی از بهترین منابع کنکور برای درس دین و زندگی  دانست. مزیتی که این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر دارد تست‌های تالیفی مفهومی و استفاده از سوالات منتخب آزمون‌های گزینه دو و قلم چی است.  همچنین ارائه درخت نموداری متن کتاب و توضیحات خوب درسنامه از نکات مثبت کتاب است.

 

ویژگی های کتاب به نقل از ناشر:

 

در بخش آیات و روایات که حجم وسیعی از سؤالات مفهومی کنکورهای چند سال اخیر را تشکیل داده‌اند، سعی شده است که:

 

ابتدا کلمات کلیدی هر آیه، با رنگی متفاوت مشخص شده و از بقیهٔ متن متمایز شوند تا دانش‌آموزان عزیز از طریق آن کلمات با مفاهیم اصلِ آیه ارتباط برقرار کنند و به سهولت آن مفاهیم را به خاطر بسپارند.

در مرحلهٔ بعد پیام تمامی آیات و روایات، تا حدّ امکان به‌صورت «جامع و کامل»، «به زبانی ساده و قابل فهم»، «مطابق با متن آن درس» و «متناسب با موضوع آن آیه» بیان شده است تا پاسخ‌گوی سؤالات دشوار این بخش باشد.

در ادامه، بخش «ارتباط‌ها»، «مشابهت‌ها» و «تناسب معنایی‌ها» که در آخر پیام آیات و روایات بیان شده است، کمک زیادی به یادآوری و دورهٔ مطالب و موضوعات مهم دین و زندگی می‌نماید.

در ویرایش جدید (هشتم)، برای اولین بار در کتاب‌های کمک آموزشی، پس از هر آیه و حدیث، سؤالی خاص در قالب «نگاه ویژه» طرح شده است که مفهوم هر آیه و حدیث را به صورت عمیق مورد بررسی قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا داوطلبان عزیز به صورت عمیق‌تر و مفومی‌تر به این نکات و مفاهیم دست یابند.

 

 بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور97:

 

جامع مبتکران ( به قلم شهاب اناری):

 

کتاب جامع زبان انگلیسی مبتکران از محبوب ترین منابع کمک آموزشی کنکور است. این کتاب در واقع محتوای چهار کتاب را در بردارد:

 

۱) زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی ۲) زبان انگلیسی سال سوم ۳) درک مطلب ۴) واژه‌نامه‌ی جیبی هوشمند

 

در ویرایش جدید، غیر از به‌روزرسانی پرسش‌های تالیفی و کنکور، تغییرات اساسی در بخش آموزش، تست، گرامر و درک مطلب اعمال شده و در ضمن تغییر اساسی دیگر در بخش مرور سال سوم رخ داده؛ طوری که تعداد سوالات، آزمون‌ها و توضیحات زبان سال سوم بیشتر شده تا مرور کامل‌تری برای مخاطبان ارزشمند کتاب انجام شود.

کتاب شامل چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

 

۸ درس پیش دانشگاهی به طور کامل (قواعد، لغات و پرسش های چهارگزینه ای برای هر کدام)

 

۶ درس زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان (پرسش های چهار گزینه ای منتخب برای مرور هرچه بهتر داوطلبان برای مباحث سال سوم)

 

تکنیک ها و فنون لازم برای برخورد مناسب با متن های درک مطلب و کلوز تست در فصل های مختلف آورده شده و علاوه بر این فنون در این کتاب متن های زیادی برای تمرین کردن وجود دارد.

 

واژه‌نامه جیبی به صورت هوشمند و رایگان همراه کتاب ارائه شده که در آن تمامی لغات کنکورهای اخیر و هم چنین ۱۰۰۰ لغت پرتکرار و محبوب کنکور وجود دارد.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب حاضر کتابی جامع است که به تمامی نیاز های یک داوطلب برای آمادگی در درس زبان توجه کرده است. هر شخصی که قصد دارد در زبان پیشرفت کند و درصد های بالا (حتی ۱۰۰) را در این درس تجربه کند می تواند از این کتاب استفاده کند. البته ممکن است برای عزیزانی که پایه آن چنان خوب در این درس ندارند کمی فهم جملات در ابتدا سخت باشد ولی مطمئنا با تمرین و تکرار در هر سطحی از زبان که باشید پیشرفت خواهید کرد.

 

زبان جامع خیلی سبز:

 

خیلی سبز انتشاراتی دوست داشتنی که سبک و سیاق خاص خودش را دارد. از حق نگذشته کتاب زبان جامع خیلی سبز خوب کار شده و جزو کتاب‌هایی‌ست که فضای رقابت با  زبان جامع مبتکران را حسابی داغ کرده است. جالب است بدانید این کتاب بیش از ۲۹۰۰ تست و ۹۰ ریدینگ و کلوز تست دارد، در بخش پاسخنامه این کتاب درسنامه قرار دارد،درسنامه‌ها به زبان شیوا و روان توصیح ارائه شده‌اند.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

برای همه کنکوری‌ها با هر سطح درسی در زبان انگلیسی مناسب است. یک داوطلب کنکوری برای درس زبان به هر چیزی که نیاز داشته باشد در این کتاب پیدا خواهد کرد.

 

نکات مثبت:

 

پاسخنامه تشریحی که حسابی برای این بخش کار شده است و هر تست را حسابی برای داوطلب باز می کنند.

تست های جدید و با ایده های خلاقانه متناسب با کنکورهای اخیر

وجود درک مطلب و کلوز تست های کنکوری برای تمرین

درسنامه خلاصه و روان برای قواعدهای زبان انگلیسی

کاملا هم سو با کنکور های اخیر حرکت کرده و به علاوه این که تست های جدید و خلاقانه بی نظیری دارد.

 

کتاب میکرو زبان گاج:

 

کیفیت کتاب ها و سوالات گاج خوب و درجه یک و از همه مهم تر هم سو با کنکور سراسری بوده که راه هر گونه انتقادی را بسته است. کتاب حاضر کلیه نیاز های زبان انگلیسی یک کنکوری را برآورده می کند.

 

کتاب چهار قسمت دارد: ۱) گرامر ۲) لغات ۳) کلوز تست ۴) درک مطلب

 

در ابتدای هر یک از این بخش ها توضیحات و درجه اهمیت هر یک از درس ها توضیح داده می شود و سپس در قالب مثال های متنوع هر فصل تدریس می شود. بخش سوالات ابتدا با تست های تالیفی شروع می شود و در انتها تست های کنکور های سراسری از ۸۴ به بعد قرار داده شده است. پاسخ نامه تشریحی فوق العاده از ویژگی های درجه این کتاب است که در آن بخش نکات زیادی برای پاسخ گویی به تست های مباحث مختلف زبان انگلیسی آورده شده است. نکات کاربردی با عنوان ( تقلب) و نکات تکمیلی با عنوان (حاشیه) بخش های دیگر پاسخنامه تشریحی این کتاب است. همچنین کتابچه واژگان کنکور هدیه ای است که تمام لغات سال سوم و پیش دانشگاهی به صورت درس به درس در آن ارائه شده که تعداد دفعات تکرار هر واژه در کنکورهای اخیر و ۶۰۰ واژه مهم خارج از کتاب که در کنکور به کار رفته ارائه شده است.

 

زبان شبقره (به قلم رضا کیاسالار):

 

روند کلی کتاب به این صورت است که قواعد سال سوم و چهارم دبیرستان به صورت درس به درس تدریس شده و سپس تست های تالیفی و سراسری مرتبط با هر درس کار می شود و در آخر پاسخنامه تشریحی برای تست های هر درس قرار دارد. بیشتر شهرت این کتاب به خاطر تدریس گرامر فوق العاده این کتاب است.

 

در بخش لغت بیشتر تست آورده شده و لغات را مانند سایر کتاب های مشابه در بازار بررسی نکرده است. به همین جهت کتابی تحت عنوان (واژه نامه زبان کنکور) از همین انتشارات شبقره و به قلم دکتر رضا کیاسالار نوشته شده و در بازار موجود است. کتاب دیگر دکتر رضا کیاسالار تحت عنوان (از متن نترسیم) مجددا از انتشارات شبقره برای بررسی هرچه بهتر و بیشتر متون درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست در بازار موجود است.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب پیش رو را بیشتر برای افرادی مناسب می دانیم که در پایه درس زبان احساس ضعف می کنند و دوست دارند گرامر این درس را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرند. باز هم تاکید می‌کنیم که این کتاب بیشتر بر روی تست های لغات مانور داده است و بر روی تدریس لغات آن چنان کار نکرده است.

 

منابع دروس اختصاصی کنکور انسانی ۹۷

 

حتماً همه‌ی شما اطلاع دارید که در کنکور سراسری، تمام دروس، ارزش و اهمیت یکسانی ندارند؛ میزان ارزش و اهمیت هر درس در کنکور، با اصطلاحی تحت عنوان «ضریب» مشخص می‌شود. می‌دانیم که ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف رشته‌ی علوم انسانی با هم متفاوت است، همان گونه که می‌دانیم اهمیت و تاثیر دروس تخصصی در موفقیت در کنکور انسانی 97 بسیار زیاد است اما همچنان به داوطلبان گرامی تاکید می‌کنیم که ابتدا باید بر روی کتب درسی تسلط کامل داشته باشند و پس از آن به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند.

 

منابع سوالات دروس عمومی کنکور انسانی به شرح زیر است :

 

                     ·ریاضی کنکور انسانی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش ریاضی 1 ( 93 ) ، آمار و مدلسازی ( 94 ) ، ریاضی سال سوم ( 95 ) و ریاضی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

                     ·اقتصاد :

منبع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتاب اقتصاد سال دوم ( 94 ) می باشد .

 

                     · روان شناسی :

منبع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتاب روان شناسی سال سوم ( 95 ) می باشد .

 

                     · علوم اجتماعی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب جامعه شناسی 1 ( 94 ) ، جامعه شناسی 2 ( 95 ) ، علوم اجتماعی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

توصیه درخت دانش منبع متفرقه ای نیاز نیست و خواندن کتاب های درسی در این درس کفایت می کند .

 

                     · تاریخ و جغرافی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب تاریخ ایران و جهان 1 ( 94 ) ، تاریخ ایران و جهان 2 ( 95 ) ، تاریخ شاسی پیش دانشگاهی ( 96 ) ، جغرافی 1 ( 94 ) ، جغرافی 2 ( 95 ) و جغرافی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

                     · فلسفه و منطق :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب فلسفه سال سوم ( 95 ) ، فلسفه پیش دانشگاهی ( 96 ) ، منطق سوم ( 95 ) ، می باشند .

توصیه درخت دانش اول کتب درسی با دقت خوانده شود ، سپس کتب کمک آموزشی مطالعه شود .

 

                     · زبان و ادبیات فارسی :

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش کتب تاریخ و ادبیات ایران و جهان 1 ( 94 ) ، تاریخ و ادبیات ایران و جهان 2 ( 95 ) ، آرایه های ادبی ( 95 ) ، ادبیات فارسی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .

 

منابع کمک آموزشی کنکور انسانی 97  دروس تخصصی :

 

                     ·ریاضی:یکی از بهترین کتاب های کمک آموزشی مربوط به ریاضیات انسانی کتاب کمک آموزشی گاج می باشد که به شما داوطلبان پیشنهاد می کنیم  پس از یادگیری و تسلط کامل روی کتاب درسی از کتاب کمک آموزشی  گاج نیز اسفاده نمایید.

                     ·اقتصاد :سوالات طرح شده درس اقتصاد در کنکور به دو صورت حفظی ویادگیری می باشد که پیشنهاد ما به شما برای تسلط در قسمت های حفظی ابتدا کتاب درسی، سپس  استفاده از کتاب کمک آموزشی مهر و ماه می باشد.

                     ·ادبیات اختصاصی :برای آشنایی با تست های درس ادبیات اختصاصی و برای قسمت عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج کتاب مفیدی در این زمینه می باشد .

                     ·عربی: متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور در یادگیری و درک درس عربی دچار مشکل هستند که پیشنهاد ما کتاب کمک آموزشی  گاج نقره ای ماهینی به همراه لوح فشرده برای داوطلبانی که در سطح ضعیفی قرار دارند و برای دانش آموزان سطوح بالاتر کتاب فوت و فن خیلی سبز  و کتاب جامع عربی همگامان رضا رمضانی می باشد.

                     ·تاریخ و جغرافیا :داوطلبان رشته ی علوم انسانی می توانند برای آشنایی با تست های کنکوری دروس تاریخ و جغرافیا از کتاب کمک آموزشی خیلی سبز  و آبی قلمچی استفاده کنند.

                     ·علوم اجتماعی :کتاب های کمک آموزشی فراوانی در بازار برای کتاب علوم اجتماعی وجود دارد که تقریبا همه این کتاب ها در یک سطح قرار دارند بنابراین پس از کتاب درسی می توانید به انتخاب خود کتاب کمک آموزشی درس علوم اجتماعی را تهیه نمایید.

                     ·جامعه شناسی :مطالعه ی کتاب درسی به علاوه ی کتاب میکروطبقه بندی گاج

                     ·فلسفه و منطق  : با توجه به اینکه سوالات طرح شده دروس فلسفه و منطق  به صورت مفهومی می باشد بنابراین پس از کسب اطمینان از تسلط بر روی مطالب کتاب  می توانید از کتاب کمک آموزشی فلسفه و منطق گاج و کتاب فلسفه سال چهارم گاج برای تست زدن استفاده کنید.

                     ·روانشناسی  :  مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی خیلی سبز و آبی قلمچی

 

برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97

 

مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود

شمت می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97، مخصوص خودتان را دریافت کنید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۹:۱۰
مشاور
شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

منابع آزمون تیز هوشان ششم به هفتم

منابع آزمون تیز هوشان ششم به هفتم

 

شاید شما نیز  مانند بسیاری از والدین دیگر با مشکل تهیه منابع تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین منابع آزمون نهم به دهم ونمونه سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی و یا به بیان دیگر بهترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی و همچنین نکاتی درباره آزمون تیز هوشان باشید آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی علی رغم متقاضیان بسیار زیادی که دارد ( چیزی در حدود متقاضیان کنکور سراسری و کارشناسی ارشد ) و رشد قابل ملاحظه ای که در سال های قبل از لحاظ منابع داشته است هنوز مرجع مناسبی برای اطلاع رسانی در این زمینه وجود ندارد بنابراین معمولا والدین در انتخاب منابع سوالات و منابع آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی دچار سردرگمی می شوند و عموما به منابع قدیمی و نامناسب روی می آورند.  در این مقاله در کنار مقاله مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی سعی داریم به متقاضیان ثبت نام تیزهوشان ششم ابتدایی کمک کنیم منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی را بطور صحیح وکارشناسی شده انتخاب کنید.

 

چگونه بهترین منابع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی را انتخاب کنیم ؟

 

با توجه به رشد روز افزون انواع منابع تیزهوشان97 شامل جزوه های آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ، سی دی های آموزشی ششم ابتدایی و کتب کمک آموزشی تیزهوشان ششم به هفتم در ابتدا باید نوع منبع را انتخاب کنیم یادمان باشد مهمترین و اصلی ترین منبع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی کتب درسی دانش آموزان است و به هیچ عنوان کنارگذاشته نشود.

اما در مورد منابع آزمون تیزهوشان ، نتایج تیزهوشان و سوالات تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم  به دلیل اینکه سی دی های آموزشی اغلب کیفیت مناسبی را ندارند و هزینه های زیادی را نیز برای خرید آن باید پرداخت کنید توصیه نمی شود علاوه براین شما با روش درس خواندن  با سی دی های آموزشی قادر به یادگیری همه مطالب نیستید و فرضا اگر مطلبی را محصول مورد نظر آموزش نداده باشد شما نیز قادر به یادگیری آن نیستید. در مورد جزوات آموزشی  نیز باید گفت که اکثرا کپی برداری شده از کتب کمک درسی دیگر هستند ضمن اینکه فرزند شما در مدرسه از دبیرخود جزوه ی خاصی را دریافت کرده و این دوگانگی جزوه اصلا توصیه نمی شود بنابرین کتب کمک آموزشی بهترین نوع منابع کمک آموزشی تیزهوشان سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی هستند.

اما چرا کتب کمک درسی را انتخاب کردیم ؟ کتب کمک درسی اصولا برمبنای کتب درسی نوشته شده اند و مطالب کتب درسی تیزهوشان را بیشتر و بهتر توضیح داده اند همچنین در این نوع کتب داوطلب آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی بیشتر با تست زنی و روش های تستی تیزهوشان آشنا می شوند

 

بهترین کتب کمک درسی منابع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی

 

در این مقاله چندین کتاب معرفی می شود و کتابی که از نظر گروه مشاوره تحصیلی درخت دانش بهتر بوده به شما توصیه می شود. توصیه می کنیم بعد از مطالعه این مقاله با توجه به فرصتی که تا زمان برگزاری تیزهوشان ششم ابتدایی دارید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی درخت دانش استفاده کنید و از مشاوران درخت دانش کمک بخواهید.

 

کتاب جامع تیزهوشان

 

کتاب جامع تیزهوشان تمامی انتشارات شامل پرسش های چهارگزینه ای تیزهوشان سال های گذشته و پاسخ تشریحی آن می باشد کنه به دانش آموزان کمک می کند تا با سبک سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی آشنا شود و به نوعی مناسب زمان جمع بندی دانش آموزان است در بررسی زیر سعی شده نقاط متمایز کتب ها ذکر شود.

کتاب جامع تیزهوشان مهرماه که به تالیف مصطفی ابراهیمی می باشد دارای راهنما و مثال های حل شده خوبیست که کتاب را تاحدودی نسبت به کتب دیگر متمایزکرده است و برای اولیایی که میخواهد همراه و همگام با دانش آموز خود باشد مناسب است.

در این نوع کتاب می توانیم به کتاب انتشارات خیلی سبز ، واله ، قلمچی وکامیاب ایرانیان ( جادوی ششم ) گاج (IQ)  نیز اشاره کنیم که همه کتب ذکر شده مناسبی هستند و روال یکسانی را دارند اما در این بین می توان از کتاب موج آزمون انتشارات نشر الگو به دلیل فراگیر بودن آزمون های کتاب و همچنین پاسخ تشریحی خوب و کامل به عنوان کتاب بهتری نام برد.

 

منابع ازمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم. برای دانش آموزان سال ششمی که می خواهنددر آزمون ورودی تیزهوشان سال آینده شرکت کنند. 30دصد پنجم 70درصد ششم می باشد.

 

ریاضیات

 

همانطور که می دانید تعداد 15 سوال با ضریب 3 در ازمون تیزهوشان ششم ابتدایی مطرح می شود و نقش مهمی را درقبولی دانش آموزان ایفا می کند.

 در بین کتب انتشارات مختلف بهترین کتاب کمک آموزشی تیزهوشان ششم به هفتم را میتوان کتاب دوجلدی ریاضیات تیزهوشان پایه ششم انتشارات اندیشمند معرفی کرد. دلیل انتخاب را میتوان توجه به مفهوم جدید تیزهوشان بیان کرد . در سال های اخیر مشاهده شده که طراح علاوه به بخش ریاضی و هوش و به بخش هندسه و هوش تیز توجه خوبی کرده و این کتاب می تواند پاسخ مناسبی به هر دو نیاز دانش آموزان تیزهوشانی بدهد.

 

علوم تجربی

 

بعد از ریاضی علوم تجربی با 10 سوال ضریب 2 بیشترین تاثیر را در موفقیت دانش آموز تیزهوش دارد . در بین کتب کمک آموزشی علوم که می توان به انتشارات نشر الگو  ،خیلی سبز ، گاج ، اندیشمند و... اشاره کرد. کتاب انتشارات خیلی سبز به دلیل همراهی بسیار خوب با کتاب درسی و بسط کامل و مفهموی کتاب درسی توصیه می شود.

 

زبان و ادبیات فارسی

 

زبان و ادبیان فارسی نیز در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی مانند علوم 10 سوال ضریب 2 دارد و به همان اندازه اهمیت دارد. برای یادگیری بهتر این درس می توان از کتاب کمک آموزشی نشر الگو استفاده نمود . به دلیل بخش بندی های متنوع و توضیحات خوب این کتاب نسبت به سایر کتاب های کمک آموزشی بهتر می باشد. برای منابع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی سایر دروس نیز استفاده از کتاب جامع تیزهوشان کافی می باشد.

 

جمع بندی

 

برای جمع بندی هم می توانید از کتاب جامع تیزهوشان کمک بگیرید. این کتاب شامل پرسش های چهار گزینه ای و پاسخ های تشریحی می باشدکه برای جمع بندی بسیار موثر است. مطالب این کتاب بیشتر بر روی نقاط متمایز کتاب تمرکز کرده و به دانش آموزان کمک می کند که با سبک سوالات آزمون تیزهوشان سال های گذشته بیش تر آشنا شوند.

 

زمان برگزاری ازمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

اگه دنبال قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم هستید حتما میدونید که خیلی مهمه سوال های آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان علی الخصوص سوالات علوم تیزهوشان ۹۶ را حتما داشته باشید و تازه این کافی نیست و باید همشون رو حل کنید!. آزمون تیزهوشان هر سال توی اردیبهشت ماه برگزار میشه ( در سال ۱۳۹۶ روز ۱۴ اردیبهشت برگزار شده است)  و دانش آموزان دختر و پسر برای ورود به مدارس علامه حلی و فرزانگان در سراسر کشور در این آزمون شرکت می کنند.

والدین گرامی اگر به دنبال برنامه ریزی صحیح آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هستن می توانند برای مشاوره و برنامه ریزی موفقیت در آزمون ششم به هفتم، موفقیت در آزمون تیز هوشان نهم ب دهم، منابع آزمون تیزهوشان97 ،زمان ثبت نام ازمون تیزهوشان ،نتایج تیز هوشان، مراحل ثبت نام تیزهوشان با مشاوران مجرب درخت دانش در تماس باشید:

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۰
مشاور
شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۸ ب.ظ

منابع کنکور تجربی 97

منابع کنکور تجربی 97

با توجه به رقابت شدید میان داوطلبان رشته تجربی در کنکور سراسری و همچنین مفهومی تر شدن سوالات طرح شده در کنکور نسبت به سال های گذشته، شاهد نگرانی و استرس بیش از حد برخی از داوطلبان رشته تجربی جهت کسب رتبه قبولی در کنکور هستیم.

به دلیل علاقه بیشتر دانش آموزان (و به همان نسبت والدین دانش آموزان) به رشته تجربی در سال های اخیر میزان داوطلبان رشته تجربی بیشتر شده است به همین دلیل تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری تجربی بیشتر از رشته های دیگر است. این مسئله باعث شده است که رقابت در کنکور سراسری رشته تجربی سخت تر و امکان قبولی در رشتهای مطلوب کمتر شده است. از رشته های پرطرفدار کنکور تجربی می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، دامپزشکی، رادیولوژی و روان شناسی اشاره کرد.

با توجه به نیاز کشور ایران، رشته های نام برده شده از نظر اشتغال روندی رو به رشد دارند و فارغ التحصیلان این رشته‌ها از نظر اشتغال معمولا با مشکلی مواجه نمی‌شوند. به دلیل علاقه بیشتر داوطلبان به رشته های فوق‌ نسبت به سایر رشته ‌های تجربی رقابت بسیار تنگاتنگی میان داوطلبان در کنکور سراسری وجود دارد. داوطلبان با برنامه ریزی برای کنکور تجربی 97 و سعی و تلاش مضاعف می‌توانند به موفقیت برسند. از این رو در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام، معرفی بهترین منابع، بررسی سوالات ، کارآمدترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی 97 می پردازیم.

 

دروس عمومی

 

مجموعه سوالاتی که در آزمون سراسری کشوری (کنکور) می‌آید به صورت دروس عمومی و تخصصی است که دروس عمومی در همه‌ی 5 گرایش یکسان است. برخی از دانش آموزان به دلیل پایین بودن  ضرایب دروس عمومی اغلب توجه زیادی به دروس عمومی  ندارند و برخی نیز درس های عمومی را حذف می‌کنند. تجربه ثابت کرده است دانش آموزانی که درصد بالایی در این درس های عمومی زده اند رتبه بهتری داشته اند نسبت کسانی که فقط درس های تخصصی را مطالعه کرده اند. حتی زمانی که درصد دروس تخصصی گروه اول کمتر از گروه دوم بوده اند.

 

بهترین منابع کنکور برای ادبیات فارسی:

 
یک نکته مهم  در دروس عمومی وجود دارد وهیچ وقت نباید ان را نادیده گرفت و آن این است که ادبیات فارسی بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی دارد و لازم است که توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید. برای درس ادبیات منابع کمک آموزشی زیادی در بازار پیدا می‌شود اما اینکه کدامشان بهترین هستند، سوال بسیاری از کنکوری‌هاست. کتابهای ادبیات موجود در بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند: جامع درس به درس، جامع موضوعی و تک مبحثی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

ادبیات موضوعی گاج:

 

بهترین کتاب جامع و مبحثی بدون شک ادبیات موضوعی گاج است. روند آموزشی این کتاب بر اساس تیپ تست‌های کنکور طراحی شده و به صورت درس به درس طبق کتاب درسی نمی‌باشد. در واقع شما در هر بخش از کتاب با یک مبحث (قرابت، املا و لغت، تاریخ ادبیات، آرایه و زبان فارسی) سروکار دارید. این کتاب در دو جلد (پرسشنامه و پاسخنامه) تهیه شده است.

 

ویژگی های کتاب:

 

در هر بخش از این کتاب قسمت های مختلفی تعبیه شده که اطلاعاتی کلی درباره اهمیت، روش و منابع مطالعه، شگرد طراحی، اصطلاحات ویژه موضوع مورد نظر می‌دهد، در این کتاب تابلوهایی تعبیه شده که تیپ های مختلف طرح سوال درباره هر موضوع را نشان داده و در مرحله بعد تیپ ها را از لحاظ «ساختار» ، «ویژگی» و «فراوانی» عناصر مورد سوال بررسی کرده است، این کتاب غنی از تست‌های مختلف است و سوالاتش مجموعه ای از آزمون های سراسری97، فنی- حرفه ای97، آزمون آزمایشی سنجش، سراسری گاج و تست های تالیفی می‌باشد.

در پاسخنامه کتاب بر نکات کلیدی و پرکاربرد تاکید شده، در قسمت قرابت معنایی ابتدای هر مفهوم توضیحات خوبی ارائه شده و تست‌های را به صورت درس به درس قرار داده‌اند، در بخش آرایه‌ها در ابتدا توضیحات خوبی داده شده، تست‌ها به صورت بررسی تک آرایه شروع شده و رفته رفته از تست‌های سخت‌تر و ترکیبی تر استفاده کرده است، از نظر درسنامه و آموزش چندان کامل نیست، از این کتاب می‌توانید بیشتر به عنوان منبع تست زنی استفاده کنید. به عنوان مثال درسنامه زبان فارسی در این کتاب وجود ندارد و بیشتر بر تیپ‌های مختلف سوالات زبان فارسی تاکید شده است.

ادبیات جامع خیلی سبز:

 

از جمله کتاب‌های جامع خوب کنکور می‌توان به ادبیات جامع خیلی سبز اشاره کرد. کتابی که ساختار و روند آموزشی آن به صورت درس به درس است. این کتاب برای هر درس درسنامه دارد که یکی از ویژگی‌های برتری این کتاب نسبت به ادبیات موضوعی گاج به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های کتاب:

 

یکی از نکات مثبت این کتاب درسنامه زبان فارسی آن است، در واقع خیلی از افرادی که این کتاب منبع آنها بوده به درسنامه خیلی خوب و روان مبحث زبان فارسی اشاره کردند، ساختار درس به درس کتاب کار را برای کنکوری هایی که در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند راحت کرده است.

در پاسخنامه کتاب ابتدای هر درس قسمت‌های واژگان و املا، تاریخ ادبیات، آرایه، قرابت معنایی و نکات دستوری قرار دارد که مربوط به همان درس است، برای آرایه‌ها شیوه کتاب به این صورت است که آرایه‌های مربوط به هر درس را بررسی می‌کند، بنابراین موضوعی نیست.

 

معرفی کتاب‌های تک مبحثی ادبیات:

 

                     ·برای لغت، املا و واژگان: نشر الگو

 

  • آرایه : هفت خان خیلی سبز
  • زبان فارسی : هفت خان خیلی سبز یا پنج بحث زبان فارسی الگو
  • قرابت معنایی: دریافت یا نشر الگو
  • تاریخ ادبیات: نشر الگو یا لقمه مهر و ماه

 

بهترین منابع کنکور برای عربی:

 

از آن جایی که درس عربی بدقلق است استفاده از یک منبع آموزشی مناسب می‌تواند به خوبی این درس را برایتان سهل و آسان کند. دو منبع کمک آموزشی جامع در بازار موجود است که از نظر ما با اختلاف بهترین هستند و در جزو بهترین منابع کنکور 97 به شمار می‌روند. این کتاب‌ها در هر سطحی که باشید به دردتان می‌خورد: جامع خیلی سبز و جامع کامل گاج.

 

عربی جامع خیلی سبز (غزال موسوی):
 

با انتشارات خیلی سبز حتما آشنایی دارید، سبک خاص کتاب‌هایشان و درسنامه‌های خودمانی که از پر از شوخی‌های مولف هست طرفداران زیادی دارد. کتاب جامع عربی خیلی سبز هم از این سبک خاص دور نمانده و مثل باقی کتاب‌ها بیان شیوایی دارد.

 

ویژگی‌های کتاب:

  • درسنامه هر مبحث مفصل بوده و برای آموزش کامل درس عربی مناسب است.
  • درسنامهٔ ساده و روانی که دارد باعث شده در درسی عربی در هر سطحی که باشید، برایتان مناسب است.
  • تست‌های هر مبحث به ۳ قسمت کنکوری، سنجش و تألیفی تفکیک شده‌اند.
  • پاسخ‌نامهٔ تشریحی پر باری دارد که به غیر از گزینهٔ صحیح، علت رد سایر گزینه‌ها را هم برایتان توضیح داده
  • تله‌های کنکوری، تکنیک‌ها و مهارت‌های تست‌زنی در بخش‌هایی از درس‌نامه و پاسخ‌نامه قرار داده شده




کتاب عربی کامل گاج:

 

انتشارات گاج هم همیشه برای هر درسی یک منبع خوب رو می‌کند، کتاب کامل گاج هم از جمله منابع کمک آموزشی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

 

ویژگی های کتاب:

 

  • ساختار کتاب به این صورت است که ابتدا در قالب درسنامه نکاتی آموزش داده شده و در قسمت بعد تست‌ها ارائه شدند و بعد از آن پاسخ تشریحی وجود دارد.
  • کلیه قواعد عربی کنکور به شیوهٔ درس به درس ارائه شده است.
  • درسنامه‌های کاربردی برای آموزش مهارت‌های ترجمه در کتاب گنجانده شده است.
  • قواعد سال اول دبیرستان به همراه پرسش‌های چهار گزینه‌ای مرور شده است.
  • از لحاظ تست بسیار غنی هست و تمام پرسش‌های چهارگزینه‌ای کنکورهای سراسری و آزمایشی سنجش با پاسخ‌های کاملاً تشریحی در آن دیده می‌شود.
  • خلاصه‌ای از تمام مباحث عربی کنکور برای مرور سریع در دوران جمع بندی ارائه شده است.

 

نگاه کلی به منابع عربی:

منابعی که معرفی کردیم جزو بهترین‌ها هستند، قطعا منابع خوب دیگری هم در بازار وجود دارد و اما دو منبعی که معرفی کردیم گل سر سبدشان است! کتاب فوت و فن خیلی سبز، کتاب ایاد فیلی انتشارات مبتکران وهم جزو منابع خوب کنکور تجربی به شمار می‌روند اما ترجبحاً استفاده از کتاب جامع خیلی سبز و کتاب کامل گاج را توصیه می‌کنیم.

 

برترین کتاب‌های کمک آموزشی دین و زندگی:

 

رقابت اصلی کنکور دین و زندگی در درست خواندن، درست معنی کردن و درست فهمیدن آیات و متن کتاب درسی است. سوالات دین و زندگی کنکور نشان داده در قسمت آیات و روایات مفهوم اهمیت بیشتری پیدا کرده و بعضاً سوالات با پیچیدگی‌های ادبی خاص در گزینه‌ها و صورت سؤال دیده می‌شود.

 

دینی جامع میکرو گاج:

 

این کتاب را می‌توان به عنوان یکه تاز منابع کمک آموزشی دین و زندگی یاد کرد. کتابی که در میان بسیاری از کنکوری‌ها محبوب بوده و جزو منابع اصلی‌شان است. شاید بتوان این کتاب را به عنوان کامل ترین کتاب دین و زندگی کنکور معرفی کرد. از ویژگی های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ویژگی های کتاب:

 

                     ·ساختار کتاب به سه بخش آموزش کامل، بانک تست و پاسخ تشریحی تقسیم میشود.

                     ·آیات از تمامی زوایا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله معنی واژه به واژه و روان، مفهوم آیه، نکات ترکیبی، آیات مرتبط با متن درس، ارتباط آیات و احادیث و اشعار.

                     ·متن کتاب درسی به طور کامل بررسی شده و عبارات مهم در آن مشخص شده است.

                     ·سوالات خود کتاب درسی که مورد توجه طراحان قرار می‌گیرد هم بطور کامل بررسی شده اند.

                     ·سوالات این کتاب در سه بخش سراسری، آزمایشی سنجش و تالیفی اومده که برخی از این سوال ها با رنگ قرمز مشخص شده اند که لازم است همراه با پاسخ تشریحی مطالعه شود.

                     ·همچنین درس‌های دین و زندگی هر کدام در یک ستون برای جمع بندی و مرور در انتهای کتاب خلاصه شده‌اند.

                     ·میکرو دین و زندگی در دو جلد چاپ شده که جلد اول با پاسخ کلیدی و جلد دوم هم شامل پاسخ تشریحی است که گزینه های غلط رو هم بررسی کرده است.

                     ·پاسخ تشریحی به تمامی سوالات همراه با بررسی سایر گزینه ها.

                     ·بیان دام های سوالات در بخش «اشتباه نکنیم».

                     ·ارائه مطالب مهم و پرتکرار در کادرهای آموزشی.

                     ·توضیح شیوهٔ طراح در سوالات کنکور سراسری و آموزش شیوهٔ پاسخ به سوالات مفهومی.

                     ·بیان کلمات کلیدی به عنوان روش میانبر برای پاسخگویی به سوالات.

                     ·ارائهٔ تمامی آیاتی که از آنها روابط علت و معلولی برداشت میشود.

                     ·مشخص نمودن سؤالات مهم و دشوار.

                     ·ارائهٔ نکات ترکیبی به منظور ارتباط میان هر سه کتاب درسی.

 

دینی جامع خیلی سبز:

 

کتاب جامع دین و زندگی خیلی سبز هم جزو منابع خوب در این درس هست که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

 

ویژگی‌های کتاب:

 

پیام آیات به بیانی روان و مفهومی و با توضیح کافی آورده شده. از کلی گویی یا آوردن عبارات نامفهوم و کوتاه پرهیز شده است، همانطور که میدانید، هر آیه دارای چندین بُعد و پیام است، هر آیه چند پیام دارد که برای هر پیام سرتیتری جداگانه انتخاب شده، به نحوی که با یک نگاه کلی می‌توان فهمید این آیه به چه موضوعاتی اشاره دارد و در ضمن یادگیری و به خاطر سپاری نکات راحت تر میشود، در متن پیام آیات، کلمات مهم و کلیدی مشخص شده است.

به هر نکته ای، از هر جایی، از هر مقطعی، چه آیه و چه متن درس، که با آیه مورد نظر ارتباط مفهومی یا ظاهری دارد اشاره شده و در مورد ارتباط مفهومی آن توضیح داده شده است.

برای صرف کمترین زمان و گرفتن بهترین نتیجه از محتوای متن کتاب های درسی، متن درسنامه‌ها خلاصه ای ریز طبقه بندی شده و کاربردی است. همهٔ موارد مهم آورده شده و نکات مرتبط کنار یکدیگر چیده شده است.

تست‌های زیاد تالیفی، کنکور سراسری و سنجش در این کتاب نیاز به یک منبع غنی از تست را برطرف کرده است.

 

دین و زندگی سفیر خرد:

 

مدتی است کتاب دین و زندگی سفیر خرد هم در میان کنکوری‌ها جا باز کرده و به عنوان یک منبع خوب به شمار می‌رود. به جرات می‌توان این کتاب را یکی از بهترین منابع کنکور برای درس دین و زندگی  دانست. مزیتی که این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر دارد تست‌های تالیفی مفهومی و استفاده از سوالات منتخب آزمون‌های گزینه دو و قلم چی است.  همچنین ارائه درخت نموداری متن کتاب و توضیحات خوب درسنامه از نکات مثبت کتاب است.

 

ویژگی های کتاب به نقل از ناشر:

 

در بخش آیات و روایات که حجم وسیعی از سؤالات مفهومی کنکورهای چند سال اخیر را تشکیل داده‌اند، سعی شده است که:

 

ابتدا کلمات کلیدی هر آیه، با رنگی متفاوت مشخص شده و از بقیهٔ متن متمایز شوند تا دانش‌آموزان عزیز از طریق آن کلمات با مفاهیم اصلِ آیه ارتباط برقرار کنند و به سهولت آن مفاهیم را به خاطر بسپارند.

در مرحلهٔ بعد پیام تمامی آیات و روایات، تا حدّ امکان به‌صورت «جامع و کامل»، «به زبانی ساده و قابل فهم»، «مطابق با متن آن درس» و «متناسب با موضوع آن آیه» بیان شده است تا پاسخ‌گوی سؤالات دشوار این بخش باشد.

در ادامه، بخش «ارتباط‌ها»، «مشابهت‌ها» و «تناسب معنایی‌ها» که در آخر پیام آیات و روایات بیان شده است، کمک زیادی به یادآوری و دورهٔ مطالب و موضوعات مهم دین و زندگی می‌نماید.

در ویرایش جدید (هشتم)، برای اولین بار در کتاب‌های کمک آموزشی، پس از هر آیه و حدیث، سؤالی خاص در قالب «نگاه ویژه» طرح شده است که مفهوم هر آیه و حدیث را به صورت عمیق مورد بررسی قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا داوطلبان عزیز به صورت عمیق‌تر و مفومی‌تر به این نکات و مفاهیم دست یابند.

 

 بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور97:

 

جامع مبتکران ( به قلم شهاب اناری):

 

کتاب جامع زبان انگلیسی مبتکران از محبوب ترین منابع کمک آموزشی کنکور است. این کتاب در واقع محتوای چهار کتاب را در بردارد:

 

۱) زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی ۲) زبان انگلیسی سال سوم ۳) درک مطلب ۴) واژه‌نامه‌ی جیبی هوشمند

 

در ویرایش جدید، غیر از به‌روزرسانی پرسش‌های تالیفی و کنکور، تغییرات اساسی در بخش آموزش، تست، گرامر و درک مطلب اعمال شده و در ضمن تغییر اساسی دیگر در بخش مرور سال سوم رخ داده؛ طوری که تعداد سوالات، آزمون‌ها و توضیحات زبان سال سوم بیشتر شده تا مرور کامل‌تری برای مخاطبان ارزشمند کتاب انجام شود.

کتاب شامل چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

 

۸ درس پیش دانشگاهی به طور کامل (قواعد، لغات و پرسش های چهارگزینه ای برای هر کدام)

 

۶ درس زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان (پرسش های چهار گزینه ای منتخب برای مرور هرچه بهتر داوطلبان برای مباحث سال سوم)

 

تکنیک ها و فنون لازم برای برخورد مناسب با متن های درک مطلب و کلوز تست در فصل های مختلف آورده شده و علاوه بر این فنون در این کتاب متن های زیادی برای تمرین کردن وجود دارد.

 

واژه‌نامه جیبی به صورت هوشمند و رایگان همراه کتاب ارائه شده که در آن تمامی لغات کنکورهای اخیر و هم چنین ۱۰۰۰ لغت پرتکرار و محبوب کنکور وجود دارد.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب حاضر کتابی جامع است که به تمامی نیاز های یک داوطلب برای آمادگی در درس زبان توجه کرده است. هر شخصی که قصد دارد در زبان پیشرفت کند و درصد های بالا (حتی ۱۰۰) را در این درس تجربه کند می تواند از این کتاب استفاده کند. البته ممکن است برای عزیزانی که پایه آن چنان خوب در این درس ندارند کمی فهم جملات در ابتدا سخت باشد ولی مطمئنا با تمرین و تکرار در هر سطحی از زبان که باشید پیشرفت خواهید کرد.

 

زبان جامع خیلی سبز:

 

خیلی سبز انتشاراتی دوست داشتنی که سبک و سیاق خاص خودش را دارد. از حق نگذشته کتاب زبان جامع خیلی سبز خوب کار شده و جزو کتاب‌هایی‌ست که فضای رقابت با  زبان جامع مبتکران را حسابی داغ کرده است. جالب است بدانید این کتاب بیش از ۲۹۰۰ تست و ۹۰ ریدینگ و کلوز تست دارد، در بخش پاسخنامه این کتاب درسنامه قرار دارد،درسنامه‌ها به زبان شیوا و روان توصیح ارائه شده‌اند.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

برای همه کنکوری‌ها با هر سطح درسی در زبان انگلیسی مناسب است. یک داوطلب کنکوری برای درس زبان به هر چیزی که نیاز داشته باشد در این کتاب پیدا خواهد کرد.

 

نکات مثبت:

 

پاسخنامه تشریحی که حسابی برای این بخش کار شده است و هر تست را حسابی برای داوطلب باز می کنند.

تست های جدید و با ایده های خلاقانه متناسب با کنکورهای اخیر

وجود درک مطلب و کلوز تست های کنکوری برای تمرین

درسنامه خلاصه و روان برای قواعدهای زبان انگلیسی

کاملا هم سو با کنکور های اخیر حرکت کرده و به علاوه این که تست های جدید و خلاقانه بی نظیری دارد.

 

کتاب میکرو زبان گاج:

 

کیفیت کتاب ها و سوالات گاج خوب و درجه یک و از همه مهم تر هم سو با کنکور سراسری بوده که راه هر گونه انتقادی را بسته است. کتاب حاضر کلیه نیاز های زبان انگلیسی یک کنکوری را برآورده می کند.

 

کتاب چهار قسمت دارد: ۱) گرامر ۲) لغات ۳) کلوز تست ۴) درک مطلب

 

در ابتدای هر یک از این بخش ها توضیحات و درجه اهمیت هر یک از درس ها توضیح داده می شود و سپس در قالب مثال های متنوع هر فصل تدریس می شود. بخش سوالات ابتدا با تست های تالیفی شروع می شود و در انتها تست های کنکور های سراسری از ۸۴ به بعد قرار داده شده است. پاسخ نامه تشریحی فوق العاده از ویژگی های درجه این کتاب است که در آن بخش نکات زیادی برای پاسخ گویی به تست های مباحث مختلف زبان انگلیسی آورده شده است. نکات کاربردی با عنوان ( تقلب) و نکات تکمیلی با عنوان (حاشیه) بخش های دیگر پاسخنامه تشریحی این کتاب است. همچنین کتابچه واژگان کنکور هدیه ای است که تمام لغات سال سوم و پیش دانشگاهی به صورت درس به درس در آن ارائه شده که تعداد دفعات تکرار هر واژه در کنکورهای اخیر و ۶۰۰ واژه مهم خارج از کتاب که در کنکور به کار رفته ارائه شده است.

 

زبان شبقره (به قلم رضا کیاسالار):

 

روند کلی کتاب به این صورت است که قواعد سال سوم و چهارم دبیرستان به صورت درس به درس تدریس شده و سپس تست های تالیفی و سراسری مرتبط با هر درس کار می شود و در آخر پاسخنامه تشریحی برای تست های هر درس قرار دارد. بیشتر شهرت این کتاب به خاطر تدریس گرامر فوق العاده این کتاب است.

 

در بخش لغت بیشتر تست آورده شده و لغات را مانند سایر کتاب های مشابه در بازار بررسی نکرده است. به همین جهت کتابی تحت عنوان (واژه نامه زبان کنکور) از همین انتشارات شبقره و به قلم دکتر رضا کیاسالار نوشته شده و در بازار موجود است. کتاب دیگر دکتر رضا کیاسالار تحت عنوان (از متن نترسیم) مجددا از انتشارات شبقره برای بررسی هرچه بهتر و بیشتر متون درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست در بازار موجود است.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب پیش رو را بیشتر برای افرادی مناسب می دانیم که در پایه درس زبان احساس ضعف می کنند و دوست دارند گرامر این درس را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرند. باز هم تاکید می‌کنیم که این کتاب بیشتر بر روی تست های لغات مانور داده است و بر روی تدریس لغات آن چنان کار نکرده است.

 

دروس اختصاصی

 

همان گونه که می‌دانیم اهمیت و تاثیر دروس تخصصی در موفقیت در کنکور تجربی 97 بسیار زیاد است اما همچنان به داوطلبان گرامی تاکید می‌کنیم که ابتدا باید بر روی کتب درسی وزارتی تسلط کامل داشته باشند و پس از آن به مطالعه کتاب های کمک آموزشی بپردازند. همان گونه که می‌دانیم سوالات گروه تجربی هم صورت حفظی و هم به صورت تحلیلی است اما در چند سال اخیر نوع و تیپ سوالات کنکور سراسری بیشتر به سمت سوالات تحلیلی و مفهومی رفته و کمتر شاهد سوالات حفظی هستیم از این روی برای پاسخ گویی به سوالات دروس تخصصی نیاز به تسلط زیادی در مباحس این دروس داریم. در این مقاله هر کدام از دروس تخصصی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

منابع کمک آموزشی کنکور تجربی 97  دروس تخصصی :

 

زیست شناسی : با توجه به اینکه درس زیست شناسی در کنکور تجربی از دروس مهم به شمار می رود. بنابراین توصیه می کنیم که علاوه بر کتاب درسی در کنار آن از کتاب های کمک آموزشی از جمله فاگوزیست هم برای تسلط بیشتر استفاده کنید .این کتاب برخلاف حجم زیادی که دارد اما با زبان ساده ای نوشته شده است .از دیگر کتاب های کمک آموزشی می توانیم به کتاب همایش دکتر عمارلو اشاره کنیم.همچنین برای تقویت تست زنی هم می توانید از کتابهای نشر الگو هاشمی استفاده کنید. از کتابهای جامع در خصوص ژنتیک ،کتاب ژنتیک آرام فر از انتشارات تخته سیاه  و کتاب زیست گیاهی انتشارات تخته سیاه هم درخصوص مباحث گیاهی انتخاب مناسبی خواهد بود.

فیزیک : درس فیزیک جزو دروس یادگیری به حساب می آید به همین دلیل تسلط روی این کتاب نیازمند حل تمرین بسیاریست .یعنی بعد از تسلط روی کتاب درسی شما باید برای آماده سازی خودتون از کتاب های کمک آموزشی هم استفاده کنید که ما برای شما تعدادی از کتابهای درسی رو عنوان خواهیم کرد.درسنامه های گاج نقره ای یکی از کتابهاییست که شامل تست های کنکوری فیزیک تجربی است اما برای تست های تالیفی می توانید از کتاب نشر الگو استفاده کنید.

شیمی : شیمی از دروسی است که اهمیت زیادی برای دانش آموزان رشته ی تجربی دارد که درصد بالا در این درس تاثیر زیادی در قبولی داوطلبان در کنکور خواهد داشت.به همین  دلیل ما به شما کتاب کمک آموزشی شیمی مبتکران رو که به عنوان یک منبع آموزشی جامع معرفی می کنیم. از دیگر کتاب های کمک آموزشی می توانیم به  کتاب خیلی سبز اشاره کنیم.

ریاضی :ریاضی جزو دروسی است که دانش آموزان رشته ی تجربی معمولا ارتباط خوبی با آن برقرار نمی کنند و تعدای از دانش آموزان در یادگیری این درس دچار مشکل هستند و به 3 گروه ضعیف ،متوسط و قوی تقسیم می شوند .اما جای نگرانی نیست و برای این 3 گروه کتابهای مخصوصی جمع آوری شده که با مطالعه ی این کتابها داوطلبان می توانند درصد های قابل قبولی از این درس را به خود اختصاص دهند.ما به آن دسته از داوطلبانی که در این درس ضعیف هستند کتاب آبی قلم چی و برای دانش آموزان متوسط کتاب جامع مهر وماه و برای دانش آموزان سطح بالاتر کتاب جامع خیلی سبز رو پیشنهاد می کنیم.

زمین شناسی :  اما در خصوص درس زمین شناسی که بسیاری از دانش آموزان اهمیت زیادی برای این درس قائل نیستند  و به راحتی از کنار آن عبور می کنند باید بگوییم که شما باید این درس را هم جزو دروس کنکوری بدانید و مطالعه کنید. می توانید از کتاب هاین مثل زمین شناسی خیلی سبز و کتاب زمین شناسی مهروماه و یا DVD دکتر چلاجور به عنوان کتاب کمک آموزشی استفاده کنید ونتیجه ی مطلوبی بگیرید.

برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97

 

مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود

شمت می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97، مخصوص خودتان را دریافت کنید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۳:۲۸
مشاور
پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۴۴ ب.ظ

منابع کنکور ریاضی97

منابع کنکور ریاضی97

 

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید اگر منبعی مناسبی انتخاب نکنید چه بلایی سر نتیجه کنکورتان می‌آید؟ چگونه میان تمام گزینه‌های موجود، کتابی را انتخاب ‌کنیم که بهترین باشد؟ در حالی که در بیشتر موارد، تجربه‌ی کمی در استفاده از آن منابع دارید یا حتی هیچ تجربه‌ای در مورد آن‌ها ندارید! مطمئناً بهترین راهکار برای انتخاب بهترین منابع کنکور استفاده از نظرات و تجارب مشاورین و کنکوری‌های سال‌ قبل است.

قصد داریم در این مقاله بهترین منابع کنکور ریاضی را معرفی کنیم. کتاب‌های معرفی شده در این مقاله حاصل بررسی های مختلف بوده و لازم است بگویم بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور هم از همین منابع استفاده می‌کردند. خیالتان راحت باشد، ما در سایت درخت دانش به شما کمک می‌کنیم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

 

دروس عمومی

 

مجموعه سوالاتی که در آزمون سراسری کشوری (کنکور) می‌آید به صورت دروس عمومی و تخصصی است که دروس عمومی در همه‌ی 5 گرایش یکسان است. برخی از دانش آموزان به دلیل پایین بودن  ضرایب دروس عمومی اغلب توجه زیادی به دروس عمومی  ندارند و برخی نیز درس های عمومی را حذف می‌کنند. تجربه ثابت کرده است دانش آموزانی که درصد بالایی در این درس های عمومی زده اند رتبه بهتری داشته اند نسبت کسانی که فقط درس های تخصصی را مطالعه کرده اند. حتی زمانی که درصد دروس تخصصی گروه اول کمتر از گروه دوم بوده اند

 

بهترین منابع کنکور برای ادبیات فارسی

 

یک نکته مهم  در دروس عمومی وجود دارد وهیچ وقت نباید ان را نادیده گرفت و آن این است که ادبیات فارسی بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی دارد و لازم است که توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشید. برای درس ادبیات منابع کمک آموزشی زیادی در بازار پیدا می‌شود اما اینکه کدامشان بهترین هستند، سوال بسیاری از کنکوری‌هاست. کتابهای ادبیات موجود در بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند: جامع درس به درس، جامع موضوعی و تک مبحثی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

ادبیات موضوعی گاج

 

بهترین کتاب جامع و مبحثی بدون شک ادبیات موضوعی گاج است. روند آموزشی این کتاب بر اساس تیپ تست‌های کنکور طراحی شده و به صورت درس به درس طبق کتاب درسی نمی‌باشد. در واقع شما در هر بخش از کتاب با یک مبحث (قرابت، املا و لغت، تاریخ ادبیات، آرایه و زبان فارسی) سروکار دارید. این کتاب در دو جلد (پرسشنامه و پاسخنامه) تهیه شده است.

 

ویژگی های کتاب

 

در هر بخش از این کتاب قسمت های مختلفی تعبیه شده که اطلاعاتی کلی درباره اهمیت، روش و منابع مطالعه، شگرد طراحی، اصطلاحات ویژه موضوع مورد نظر می‌دهد، در این کتاب تابلوهایی تعبیه شده که تیپ های مختلف طرح سوال درباره هر موضوع را نشان داده و در مرحله بعد تیپ ها را از لحاظ «ساختار» ، «ویژگی» و «فراوانی» عناصر مورد سوال بررسی کرده است، این کتاب غنی از تست‌های مختلف است و سوالاتش مجموعه ای از آزمون های سراسری97، فنی- حرفه ای97، آزمون آزمایشی سنجش، سراسری گاج و تست های تالیفی می‌باشد.

در پاسخنامه کتاب بر نکات کلیدی و پرکاربرد تاکید شده، در قسمت قرابت معنایی ابتدای هر مفهوم توضیحات خوبی ارائه شده و تست‌های را به صورت درس به درس قرار داده‌اند، در بخش آرایه‌ها در ابتدا توضیحات خوبی داده شده، تست‌ها به صورت بررسی تک آرایه شروع شده و رفته رفته از تست‌های سخت‌تر و ترکیبی تر استفاده کرده است، از نظر درسنامه و آموزش چندان کامل نیست، از این کتاب می‌توانید بیشتر به عنوان منبع تست زنی استفاده کنید. به عنوان مثال درسنامه زبان فارسی در این کتاب وجود ندارد و بیشتر بر تیپ‌های مختلف سوالات زبان فارسی تاکید شده است.

ادبیات جامع خیلی سبز

 

از جمله کتاب‌های جامع خوب کنکور می‌توان به ادبیات جامع خیلی سبز اشاره کرد. کتابی که ساختار و روند آموزشی آن به صورت درس به درس است. این کتاب برای هر درس درسنامه دارد که یکی از ویژگی‌های برتری این کتاب نسبت به ادبیات موضوعی گاج به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های کتاب

 

یکی از نکات مثبت این کتاب درسنامه زبان فارسی آن است، در واقع خیلی از افرادی که این کتاب منبع آنها بوده به درسنامه خیلی خوب و روان مبحث زبان فارسی اشاره کردند، ساختار درس به درس کتاب کار را برای کنکوری هایی که در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند راحت کرده است.

در پاسخنامه کتاب ابتدای هر درس قسمت‌های واژگان و املا، تاریخ ادبیات، آرایه، قرابت معنایی و نکات دستوری قرار دارد که مربوط به همان درس است، برای آرایه‌ها شیوه کتاب به این صورت است که آرایه‌های مربوط به هر درس را بررسی می‌کند، بنابراین موضوعی نیست.

 

معرفی کتاب‌های تک مبحثی ادبیات

 

                     ·برای لغت، املا و واژگان: نشر الگو

 

                     ·آرایه : هفت خان خیلی سبز

 

                     ·زبان فارسی : هفت خان خیلی سبز یا پنج بحث زبان فارسی الگو

 

                     ·قرابت معنایی: دریافت یا نشر الگو

 

                     ·تاریخ ادبیات: نشر الگو یا لقمه مهر و ماه

 

بهترین منابع کنکور برای عربی

 

از آن جایی که درس عربی بدقلق است استفاده از یک منبع آموزشی مناسب می‌تواند به خوبی این درس را برایتان سهل و آسان کند. دو منبع کمک آموزشی جامع در بازار موجود است که از نظر ما با اختلاف بهترین هستند و در جزو بهترین منابع کنکور 97به شمار می‌روند. این کتاب‌ها در هر سطحی که باشید به دردتان می‌خورد: جامع خیلی سبز و جامع کامل گاج.

 

عربی جامع خیلی سبز (غزال موسوی):

 

با انتشارات خیلی سبز حتما آشنایی دارید، سبک خاص کتاب‌هایشان و درسنامه‌های خودمانی که از پر از شوخی‌های مولف هست طرفداران زیادی دارد. کتاب جامع عربی خیلی سبز هم از این سبک خاص دور نمانده و مثل باقی کتاب‌ها بیان شیوایی دارد.

 

ویژگی‌های کتاب:

 

                     ·درسنامه هر مبحث مفصل بوده و برای آموزش کامل درس عربی مناسب است.

 

                     ·درسنامهٔ ساده و روانی که دارد باعث شده در درسی عربی در هر سطحی که باشید، برایتان مناسب است.

 

                     ·تست‌های هر مبحث به ۳ قسمت کنکوری، سنجش و تألیفی تفکیک شده‌اند.

 

                     ·پاسخ‌نامهٔ تشریحی پر باری دارد که به غیر از گزینهٔ صحیح، علت رد سایر گزینه‌ها را هم برایتان توضیح داده

 

                     ·تله‌های کنکوری، تکنیک‌ها و مهارت‌های تست‌زنی در بخش‌هایی از درس‌نامه و پاسخ‌نامه قرار داده شده

 

کتاب عربی کامل گاج:

 

انتشارات گاج هم همیشه برای هر درسی یک منبع خوب رو می‌کند، کتاب کامل گاج هم از جمله منابع کمک آموزشی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

 

ویژگی های کتاب:

 

                     ·ساختار کتاب به این صورت است که ابتدا در قالب درسنامه نکاتی آموزش داده شده و در قسمت بعد تست‌ها ارائه شدند و بعد از آن پاسخ تشریحی وجود دارد.

                     ·کلیه قواعد عربی کنکور به شیوهٔ درس به درس ارائه شده است.

                     ·درسنامه‌های کاربردی برای آموزش مهارت‌های ترجمه در کتاب گنجانده شده است.

                     ·قواعد سال اول دبیرستان به همراه پرسش‌های چهار گزینه‌ای مرور شده است.

                     ·از لحاظ تست بسیار غنی هست و تمام پرسش‌های چهارگزینه‌ای کنکورهای سراسری و آزمایشی سنجش با پاسخ‌های کاملاً تشریحی در آن دیده می‌شود.

                     ·خلاصه‌ای از تمام مباحث عربی کنکور برای مرور سریع در دوران جمع بندی ارائه شده است.

 

نگاه کلی به منابع عربی:

منابعی که معرفی کردیم جزو بهترین‌ها هستند، قطعا منابع خوب دیگری هم در بازار وجود دارد و اما دو منبعی که معرفی کردیم گل سر سبدشان است! کتاب فوت و فن خیلی سبز، کتاب ایاد فیلی انتشارات مبتکران وهم جزو منابع خوب به شمار می‌روند اما ترجبحاً استفاده از کتاب جامع خیلی سبز و کتاب کامل گاج را توصیه می‌کنیم.

 

برترین کتاب‌های کمک آموزشی دین و زندگی:

 

رقابت اصلی کنکور دین و زندگی در درست خواندن، درست معنی کردن و درست فهمیدن آیات و متن کتاب درسی است. سوالات دین و زندگی کنکور نشان داده در قسمت آیات و روایات مفهوم اهمیت بیشتری پیدا کرده و بعضاً سوالات با پیچیدگی‌های ادبی خاص در گزینه‌ها و صورت سؤال دیده می‌شود.

 

دینی جامع میکرو گاج:

 

این کتاب را می‌توان به عنوان یکه تاز منابع کمک آموزشی دین و زندگی یاد کرد. کتابی که در میان بسیاری از کنکوری‌ها محبوب بوده و جزو منابع اصلی‌شان است. شاید بتوان این کتاب را به عنوان کامل ترین کتاب دین و زندگی کنکور معرفی کرد. از ویژگی های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ویژگی های کتاب:

 

                     ·ساختار کتاب به سه بخش آموزش کامل، بانک تست و پاسخ تشریحی تقسیم میشود.

                     ·آیات از تمامی زوایا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله معنی واژه به واژه و روان، مفهوم آیه، نکات ترکیبی، آیات مرتبط با متن درس، ارتباط آیات و احادیث و اشعار.

                     ·متن کتاب درسی به طور کامل بررسی شده و عبارات مهم در آن مشخص شده است.

                     ·سوالات خود کتاب درسی که مورد توجه طراحان قرار می‌گیرد هم بطور کامل بررسی شده اند.

                     ·سوالات این کتاب در سه بخش سراسری، آزمایشی سنجش و تالیفی اومده که برخی از این سوال ها با رنگ قرمز مشخص شده اند که لازم است همراه با پاسخ تشریحی مطالعه شود.

                     ·همچنین درس‌های دین و زندگی هر کدام در یک ستون برای جمع بندی و مرور در انتهای کتاب خلاصه شده‌اند.

                     ·میکرو دین و زندگی در دو جلد چاپ شده که جلد اول با پاسخ کلیدی و جلد دوم هم شامل پاسخ تشریحی است که گزینه های غلط رو هم بررسی کرده است.

                     ·پاسخ تشریحی به تمامی سوالات همراه با بررسی سایر گزینه ها.

                     ·بیان دام های سوالات در بخش «اشتباه نکنیم».

                     ·ارائه مطالب مهم و پرتکرار در کادرهای آموزشی.

                     ·توضیح شیوهٔ طراح در سوالات کنکور سراسری و آموزش شیوهٔ پاسخ به سوالات مفهومی.

                     ·بیان کلمات کلیدی به عنوان روش میانبر برای پاسخگویی به سوالات.

                     ·ارائهٔ تمامی آیاتی که از آنها روابط علت و معلولی برداشت میشود.

                     ·مشخص نمودن سؤالات مهم و دشوار.

                     ·ارائهٔ نکات ترکیبی به منظور ارتباط میان هر سه کتاب درسی.

 

دینی جامع خیلی سبز:

 

کتاب جامع دین و زندگی خیلی سبز هم جزو منابع خوب در این درس هست که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

 

ویژگی‌های کتاب:

 

پیام آیات به بیانی روان و مفهومی و با توضیح کافی آورده شده. از کلی گویی یا آوردن عبارات نامفهوم و کوتاه پرهیز شده است، همانطور که میدانید، هر آیه دارای چندین بُعد و پیام است، هر آیه چند پیام دارد که برای هر پیام سرتیتری جداگانه انتخاب شده، به نحوی که با یک نگاه کلی می‌توان فهمید این آیه به چه موضوعاتی اشاره دارد و در ضمن یادگیری و به خاطر سپاری نکات راحت تر میشود، در متن پیام آیات، کلمات مهم و کلیدی مشخص شده است.

به هر نکته ای، از هر جایی، از هر مقطعی، چه آیه و چه متن درس، که با آیه مورد نظر ارتباط مفهومی یا ظاهری دارد اشاره شده و در مورد ارتباط مفهومی آن توضیح داده شده است.

برای صرف کمترین زمان و گرفتن بهترین نتیجه از محتوای متن کتاب های درسی، متن درسنامه‌ها خلاصه ای ریز طبقه بندی شده و کاربردی است. همهٔ موارد مهم آورده شده و نکات مرتبط کنار یکدیگر چیده شده است.

تست‌های زیاد تالیفی، کنکور سراسری و سنجش در این کتاب نیاز به یک منبع غنی از تست را برطرف کرده است.

 

دین و زندگی سفیر خرد:

 

مدتی است کتاب دین و زندگی سفیر خرد هم در میان کنکوری‌ها جا باز کرده و به عنوان یک منبع خوب به شمار می‌رود. به جرات می‌توان این کتاب را یکی از بهترین منابع کنکور برای درس دین و زندگی  دانست. مزیتی که این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر دارد تست‌های تالیفی مفهومی و استفاده از سوالات منتخب آزمون‌های گزینه دو و قلم چی است.  همچنین ارائه درخت نموداری متن کتاب و توضیحات خوب درسنامه از نکات مثبت کتاب است.

 

ویژگی های کتاب به نقل از ناشر:

 

در بخش آیات و روایات که حجم وسیعی از سؤالات مفهومی کنکورهای چند سال اخیر را تشکیل داده‌اند، سعی شده است که:

 

ابتدا کلمات کلیدی هر آیه، با رنگی متفاوت مشخص شده و از بقیهٔ متن متمایز شوند تا دانش‌آموزان عزیز از طریق آن کلمات با مفاهیم اصلِ آیه ارتباط برقرار کنند و به سهولت آن مفاهیم را به خاطر بسپارند.

در مرحلهٔ بعد پیام تمامی آیات و روایات، تا حدّ امکان به‌صورت «جامع و کامل»، «به زبانی ساده و قابل فهم»، «مطابق با متن آن درس» و «متناسب با موضوع آن آیه» بیان شده است تا پاسخ‌گوی سؤالات دشوار این بخش باشد.

در ادامه، بخش «ارتباط‌ها»، «مشابهت‌ها» و «تناسب معنایی‌ها» که در آخر پیام آیات و روایات بیان شده است، کمک زیادی به یادآوری و دورهٔ مطالب و موضوعات مهم دین و زندگی می‌نماید.

در ویرایش جدید (هشتم)، برای اولین بار در کتاب‌های کمک آموزشی، پس از هر آیه و حدیث، سؤالی خاص در قالب «نگاه ویژه» طرح شده است که مفهوم هر آیه و حدیث را به صورت عمیق مورد بررسی قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا داوطلبان عزیز به صورت عمیق‌تر و مفومی‌تر به این نکات و مفاهیم دست یابند.

 

 بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور97:

 

جامع مبتکران ( به قلم شهاب اناری):

 

کتاب جامع زبان انگلیسی مبتکران از محبوب ترین منابع کمک آموزشی کنکور است. این کتاب در واقع محتوای چهار کتاب را در بردارد:

 

۱) زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی ۲) زبان انگلیسی سال سوم ۳) درک مطلب ۴) واژه‌نامه‌ی جیبی هوشمند

 

در ویرایش جدید، غیر از به‌روزرسانی پرسش‌های تالیفی و کنکور، تغییرات اساسی در بخش آموزش، تست، گرامر و درک مطلب اعمال شده و در ضمن تغییر اساسی دیگر در بخش مرور سال سوم رخ داده؛ طوری که تعداد سوالات، آزمون‌ها و توضیحات زبان سال سوم بیشتر شده تا مرور کامل‌تری برای مخاطبان ارزشمند کتاب انجام شود.

کتاب شامل چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

 

۸ درس پیش دانشگاهی به طور کامل (قواعد، لغات و پرسش های چهارگزینه ای برای هر کدام)

 

۶ درس زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان (پرسش های چهار گزینه ای منتخب برای مرور هرچه بهتر داوطلبان برای مباحث سال سوم)

 

تکنیک ها و فنون لازم برای برخورد مناسب با متن های درک مطلب و کلوز تست در فصل های مختلف آورده شده و علاوه بر این فنون در این کتاب متن های زیادی برای تمرین کردن وجود دارد.

 

واژه‌نامه جیبی به صورت هوشمند و رایگان همراه کتاب ارائه شده که در آن تمامی لغات کنکورهای اخیر و هم چنین ۱۰۰۰ لغت پرتکرار و محبوب کنکور وجود دارد.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب حاضر کتابی جامع است که به تمامی نیاز های یک داوطلب برای آمادگی در درس زبان توجه کرده است. هر شخصی که قصد دارد در زبان پیشرفت کند و درصد های بالا (حتی ۱۰۰) را در این درس تجربه کند می تواند از این کتاب استفاده کند. البته ممکن است برای عزیزانی که پایه آن چنان خوب در این درس ندارند کمی فهم جملات در ابتدا سخت باشد ولی مطمئنا با تمرین و تکرار در هر سطحی از زبان که باشید پیشرفت خواهید کرد.

 

زبان جامع خیلی سبز:

 

خیلی سبز انتشاراتی دوست داشتنی که سبک و سیاق خاص خودش را دارد. از حق نگذشته کتاب زبان جامع خیلی سبز خوب کار شده و جزو کتاب‌هایی‌ست که فضای رقابت با  زبان جامع مبتکران را حسابی داغ کرده است. جالب است بدانید این کتاب بیش از ۲۹۰۰ تست و ۹۰ ریدینگ و کلوز تست دارد، در بخش پاسخنامه این کتاب درسنامه قرار دارد،درسنامه‌ها به زبان شیوا و روان توصیح ارائه شده‌اند.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

برای همه کنکوری‌ها با هر سطح درسی در زبان انگلیسی مناسب است. یک داوطلب کنکوری برای درس زبان به هر چیزی که نیاز داشته باشد در این کتاب پیدا خواهد کرد.

 

نکات مثبت:

 

پاسخنامه تشریحی که حسابی برای این بخش کار شده است و هر تست را حسابی برای داوطلب باز می کنند.

تست های جدید و با ایده های خلاقانه متناسب با کنکورهای اخیر

وجود درک مطلب و کلوز تست های کنکوری برای تمرین

درسنامه خلاصه و روان برای قواعدهای زبان انگلیسی

کاملا هم سو با کنکور های اخیر حرکت کرده و به علاوه این که تست های جدید و خلاقانه بی نظیری دارد.

 

کتاب میکرو زبان گاج:

 

کیفیت کتاب ها و سوالات گاج خوب و درجه یک و از همه مهم تر هم سو با کنکور سراسری بوده که راه هر گونه انتقادی را بسته است. کتاب حاضر کلیه نیاز های زبان انگلیسی یک کنکوری را برآورده می کند.

 

کتاب چهار قسمت دارد: ۱) گرامر ۲) لغات ۳) کلوز تست ۴) درک مطلب

 

در ابتدای هر یک از این بخش ها توضیحات و درجه اهمیت هر یک از درس ها توضیح داده می شود و سپس در قالب مثال های متنوع هر فصل تدریس می شود. بخش سوالات ابتدا با تست های تالیفی شروع می شود و در انتها تست های کنکور های سراسری از ۸۴ به بعد قرار داده شده است. پاسخ نامه تشریحی فوق العاده از ویژگی های درجه این کتاب است که در آن بخش نکات زیادی برای پاسخ گویی به تست های مباحث مختلف زبان انگلیسی آورده شده است. نکات کاربردی با عنوان ( تقلب) و نکات تکمیلی با عنوان (حاشیه) بخش های دیگر پاسخنامه تشریحی این کتاب است. همچنین کتابچه واژگان کنکور هدیه ای است که تمام لغات سال سوم و پیش دانشگاهی به صورت درس به درس در آن ارائه شده که تعداد دفعات تکرار هر واژه در کنکورهای اخیر و ۶۰۰ واژه مهم خارج از کتاب که در کنکور به کار رفته ارائه شده است.

 

زبان شبقره (به قلم رضا کیاسالار):

 

روند کلی کتاب به این صورت است که قواعد سال سوم و چهارم دبیرستان به صورت درس به درس تدریس شده و سپس تست های تالیفی و سراسری مرتبط با هر درس کار می شود و در آخر پاسخنامه تشریحی برای تست های هر درس قرار دارد. بیشتر شهرت این کتاب به خاطر تدریس گرامر فوق العاده این کتاب است.

 

در بخش لغت بیشتر تست آورده شده و لغات را مانند سایر کتاب های مشابه در بازار بررسی نکرده است. به همین جهت کتابی تحت عنوان (واژه نامه زبان کنکور) از همین انتشارات شبقره و به قلم دکتر رضا کیاسالار نوشته شده و در بازار موجود است. کتاب دیگر دکتر رضا کیاسالار تحت عنوان (از متن نترسیم) مجددا از انتشارات شبقره برای بررسی هرچه بهتر و بیشتر متون درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست در بازار موجود است.

 

برای چه کسانی مناسب است؟

 

کتاب پیش رو را بیشتر برای افرادی مناسب می دانیم که در پایه درس زبان احساس ضعف می کنند و دوست دارند گرامر این درس را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرند. باز هم تاکید می‌کنیم که این کتاب بیشتر بر روی تست های لغات مانور داده است و بر روی تدریس لغات آن چنان کار نکرده است.

 

 

دروس اختصاصی

 

همان گونه که می‌دانیم اهمیت و تاثیر دروس تخصصی در موفقیت در کنکور ریاضی 97 بسیار زیاد است اما همچنان به داوطلبان گرامی تاکید می‌کنیم که ابتدا باید بر روی کتب درسی تسلط کامل داشته باشند و پس از آن به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند. در چند سال اخیر نوع و تیپ سوالات کنکور سراسری بیشتر به سمت سوالات تحلیلی و مفهومی رفته و کمتر شاهد سوالات حفظی هستیم. داوطلبان برای پاسخ گویی به سوالات تخصصی کنکور سراسری ریاضی باید دارای قوه درک مسائل تحلیلی و قدرت تجزیه تحلیل و تجسم اجسام فضایی و درس های ریاضی و فیزیک از دروس اصلی این رشته هستند. برای پاسخ گویی به سوالات دروس تخصصی نیاز به تسلط زیادی در این دروس داریم. در این مقاله هر کدام از دروس تخصصی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

درس ریاضی

 

اصلی ترین درس در کنکور سراسری گروه ریاضی، دروس ریاضیات است که متشکل از ریاضی 2، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه 1 و 2، هندسه تحلیلی و جبر خطی، جبر و احتمال است. سوالات درس ریاضی کاملا تحلیلی بوده و برای پاسخ گویی به این سولات داوطلبان باید تسلط کامل بر تمام موضوعات و قواعد و قوانین این درس هستند. برای پاسخ گویی به دروس هندسه داوطلب نیاز دارد که دارای قوه تجسم بالایی باشد.

منابع اصلی که توسط سازمان سنجش معرفی شده است:  ریاضیات 2 سال چاپ 94، حسابان سال چاپ 95، حساب دیفرانسیل و انتگرال سال چاپ 96، هندسه 1 سال چاپ 94، هندسه 2 سال چاپ 95، هندسه تحلیلی و جبر خطی سال چاپ 96 ، جبر و احتمال سال چاپ 95، ریاضیات گسسته سال چاپ 96.

 

                     ·آمار :کتاب آمار سفید گاج برای آشنایی با سوالات کنکوری آمار بسیار مفید خواهد بود.

                     ·جبر و احتمال ریاضیات گسسته :اگر به دنبال کتاب کمک آموزشی مناسب برای درس جبر و احتمال هستید کتاب سفید گاج ، نشر الگو و خوشخوان ,انتشارات فار منابع مناسبی هستند.

                     ·حسابان و ریاضی پایه :برای کتاب درسی حسابان و ریاضی پایه پیشنهاد ما به شما  کتاب گاج سفید ، نشر الگو و همچنین کتاب خیلی سبز می باشد.

                     ·هندسه 1 :برای کتاب هندسه 1 می توانید از کتاب کمک آموزشی انتشارات فار ، نشر الگو و برای تست تکمیلی از سفید گاج استفاده کنید.

                     ·هندسه 2 :کتاب هندسه 2 نشر الگو و گاج نقره ای یا تخته سیاه از منابع کمک آموزشی مناسبی به شمار می روند.

                     ·هندسه تحلیلی :هندسه تحلیلی نشر الگو و گاج گزینه های مناسبی هستند.

                     ·دیفرانسیل :برای کتاب دیفرانسیل با توجه به مفهومی بودن مطالب این کتاببه  شما داوطلبان کتاب سفید گاج یا انتشارات تخته سیاه را توصیه می کنیم.

 

درس فیزیک

 

فیزیک جز دروسی است که نیاز به یادگیری دارد پس برای مطالعه این درس ابتدا کتب درسی را به طور کامل مطالعه نموده و پس از آن برای تسلط بیشتر از کتاب های کمک آموزشی که نمونه سوالات دسته بندی شده در آن وجود دارد بهره برد

منابع اصلی که توسط سازمان سنجش معرفی شده است: فیزیک 1 و آزمایشگاه (دو فصل آخر نور و آیینه) سال چاپ 93، فیزیک 2 و آزمایشگاه سال چاپ 94، فیزیک 3 و آزمایشگاه سال چاپ 95، فیزیک پیش دانشگاهی ویژه رشته ریاضی سال چاپ 96.

از برترین منابع کمک آموزشی درس فیزیک موجود در بازار می توان به کتاب گاج نقره ای و کار ساده از کتاب آبی کانون می باشد کارشناسان گروهدرخت دانش کتاب گاج نقره‌ای مولف بهروز نادری نژاد و محمد آهنگر، کتاب تست انتشارات نشر  را به داوطلبان کنکور 97 توصیه می کنند.

 

درس شیمی

 

داوطلبان باید بدانند که اهمیت درس شیمی کمتر از دروس ریاضی و فیزیک نیست متاسفانه تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری گروه ریاضی توجه زیادی به درس شیمی ندارند و اندکی نیز این درس را حذف می‌کنند. باید این نکته را ذکر کنیم که در برخی از رشته‌های دانشگاهی ضریب درس شیمی برابر با ضریب دروس دیگر است.

منابع اصلی که توسط سازمان سنجش معرفی شده است: شیمی 2 و آزمایشگاه سال چاپ 94، شیمی 3 و آزمایشگاه سال چاپ 95، شیمی پیش دانشگاهی سال چاپ 96 است.

از برترین منابع کمک آموزشی درس شیمی که در بازار موجود می باشد می توان به کتاب مبتکران و خیلی سبز اشاره کرد که کارشناسان گروه درخت دانش کتاب شیمی 2 به تالیف مهندس بازرگان و برای شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی انتشارات خیلی سبز به تالیف نیما سپهری و محمد مرعشی اشاره کرد.

 

برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97 


مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود

شمت می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97، مخصوص خودتان را دریافت کنید.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۸:۴۴
مشاور
پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۸ ب.ظ

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 96 و مشخص شدن اسامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نوبت به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 96 می رسد که طبق روال هر ساله به مجازین انتخاب رشته تکمیل ظرفیت  فرصت داده خواهد شد در مرداد ماه با استفاده از نمره، رتبه و شناسه‌ ای که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده‌ اند اقدامات لازم را نسبت به انجام انتخاب رشته خود انجام دهند.پیش از این به طور اختصاصی مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در رابطه با نحوه صحیح انتخاب رشته دانشگاه آزاد توضیحاتی را ارائه داده اند که در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 96 به مطالعه آن بپردازید.اما پس از این مرحله نیز داوطلبان بی صبرانه منتظر نتایج اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 96 هستند که با مطالعه این مقاله می توانید از تمامی موارد مرتبط با نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 مطلع شوید.

 

توجه: نتایج تکمیل ظرفیت، زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی هم اکنون در سایت دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی

 

آخرین قطعه پازل کنکور 96 که همان تکمیل ظرفیت (تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی)می باشد در رشته های پیراپزشکی و پزشکی شروع شد. تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در حال انجام شدن می باشد. با توجه به اعتراضات فراوانی داوطلبان کنکور سراسری 96 نسبت به پذیرش، اعلام نتایج، لیست ذخیره ها، رفع محرومیت از کنکور 97، درخواست پذیرش در اولویت های بعدی و . در حال حاضر تکمیل ظرفیت در رشته های پیراپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد در زیرگروه علوم تجربی در حال انجام می باشد. دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی به شرح زیر می باشد.

 

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی

 

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد امروز در سایت دانشگاه ازاد اعلام خواهد شد و شما با ورود به سایت و وارد کردن شناسه انتخاب رشته و همچنین وارد کردن شماره شناسنامه خود میتواند اععلام نتایج تکمیل ظرفیت خود را دریافت کنید.

 

لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

پزشکی، دندان پزشکی، اتاق عمل، بهداشت عمومی، بهداشت خانواده ، بهداشت مبارزه با بیماری ها، بهداشت مواد غذایی، پرستاری، داروسازی، دامپزشکیف علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، مامایی، بهداشت حرفه ای، مهندسی بهداشت محیط ،هوشبری ورشته هایی هستند که در لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قرار گرفته اند.

 

زمان و مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

 

تکمیل ظرفیت از تاریخ 17/7/96 شروع و تا پایان روز 21/7/96 می توانید ثبت نام و انتخاب رشته خود را در 20 اولویت انتخاب کنید.

 

مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

برای مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت و همچنین مشاوره تحصیلی خود می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب درخت دانش در ارتباط باشید.

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش در خصوص تکمیل ظرفیت دانشگاه شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۳:۴۸
مشاور
چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۶ ب.ظ

بودجه بندی کنکور تجربی 97

بودجه بندی کنکور تجربی97

اکثر داوطلبان در بودجه بندی کنکور 97 برای همه مباحث و همه سوالات کنکور 97 به یک اندازه ارزش قائل می شوند،یعنی به همه سوالات به یک اندازه اهمیت می دهند. در حالی که دانش آموزانی موفق می شوند که همه دروس و مباحث آن را به ترتیب اولویت ارزش گذاری کنند.

ارزش مباحث در جدول برنامه ریزی کنکور را چگونه مشخص کنیم؟

وقتی راجع به ارزش و اهمیت مباحث در بودجه بندی کنکور صحبت می کنیم، منظور ما ارزش مبحث از دیدگاه طراح سوال است،ممکن است مبحثی برای شما بسیار جذاب و مهم باشد، اما از نظر طراح سوال موضوع بی اهمیتی است،پس ارزش هر مبحث، به سوال خیز بودن آن بستگی دارد.

 

نکاتی در تشخیص ارزش مباحث در برنامه ریزی درسی97:

 

مهم ترین نکته در تشخیص مهم بودن مبحث برنامه ریزی تحصیلی97، باید بفهمیم کدام بخش از کتاب اهمیت دارد و منابع کنکور 97 کدام اند؟ فهمیدن این نکته بستگی به تکرار آن مبحث در سوالات کنکور 97 دارد. مبحثی مهم است که درصد بیشتری از سوالات کنکور 97 را به خود اختصاص دهد. به عنوان مثال مبحث مشتق و کاربرد، 5 تا 6 سوال را در بودجه بندی کنکور تجربی به خود اختصاص داده است. این باور بی شک اشتباه است، مباحثی که در برنامه ریزی کنکور نیامده است بی اهمیت استاین باور که اما وقتی زمان شما محدود است و روی مباحث تسلط کامل را دارید، سراغ مباحث بی اهمیت در جدول برنامه ریزی کنکور نروید.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی درس فیزیک چند نکته قابل ذکر است:

 

مبحث نور هندسی:

از این مبحث در 10سال اخیر به یک اندازه سوال طرح می شود.

مبحث نوسان، موج های مکانیکی و صوت:

این مباحث بسیار مهم است. زیرا در 10 سال اخیر در کنکور 5 تا 6 سوال را به خود اختصاص داده است.

مبحث انرژی فیزیک 1:

این مبحث از کم اهمیت ترین مباحث در کنکور بوده اند.

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی  ریاضی 97چند نکته قابل ذکر است:

 

مباحث معادلات مشتق و کاربرد آن، هندسه 1:

این مباحث از با اهمیت ترین مباحث کنکور تجربی است و تعداد سوالات آن 4 الی 6 سوال در کنکور می باشد.

مباحث معادله مثلثاتی، آنالیز ترکیبی، رشد و نزول:

این مباحث از کم اهمیت ترین مباحث در کنکور می باشد.

بودجه بندی  زیست کنکور تجربی97:

 

در بودجه بندی  زیست 97 چند نکته قابل ذکر است:

 

مباحث گردش مواد و ژنتیک:

این مباحث از بیشترین اهمیت در کنکور برخوردارند و 2 الی 4 سوال را به خود اختصاص می دهند.

مبحث مولکول زیستی:

از این مبحث در بودجه بندی کنکور تجربی97، 5 سال اخیر سوالی مطرح نشده است.

نکته: بودجه بندی کنکور 97 تجربی بعد از برگزاری کنکور اعلام خواهد شد.

 

بودجه بندی عمومی کنکور 97:

دروس عمومی شامل بودجه بندی ادبیات97، بودجه بندی عربی97، بودجه بندی دین و زندگی 97و بودجه بندی زبان انگلیسی 97 می باشد. این دروس برای داوطلبان تمام رشته ها با اهمیت است.

 

چرا باید به بودجه بندی  کنکور 97 توجه کنیم؟

 

آگاهی از نوع سوالات و بودجه بندی 97، شما را به سمت برنامه ریزی درسی  و هدفمندی بهتر هدایت می کند.

بیشتر دانش آموزان وقت خود را صرف دروس اختصاصی می کنند،بنابراین به خواندن دروس عمومی رغبتی نشان نمی دهند،در صورتی که با کسب ترازهای کنکور97 خوب در دروس عمومی 97می توانند به بهتر شدن رتبه خود کمک کنند.

جهت دهی صحیح و کیفیت مطالعه شما نیز با توجه کردن به بودجه بندی سوالات افزایش می یابد.

برای پاسخگویی به دروس عمومی باید به تعداد سوالات و مهلت زمان پاسخگویی آن توجه ویژه داشته  باشید.

درس ادبیات عمومی کنکور97 ضریب 4 دارد و دارای 25 سوال می باشد.مهلت زمان پاسخگویی به سوالات درس ادبیات 18 دقیقه می باشد.

درس دین و زندگی  کنکور97 ضریب 3 دارد و دارای 25 سوال می باشد،مهلت پاسخگویی به این درس 17 دقیقه می باشد.

درس های عربی و زبان هر دو به طور جداگانه در کنکور دارای 25 سوال می باشد و ضریب آن ها 2 می باشد،مهلت پاسخگویی به هرکدام از این دو درس 20 دقیقه می باشد.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوره تحصیلی درخت دانش:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۶ ، ۱۶:۴۶
مشاور
چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۶ ب.ظ

بهترین منابع عمومی کنکور97

بهترین منابع عمومی کنکور97

بیشتر داوطلبان کنکور سراسری97، دروس اختصاصی کنکور 97 را بیشتر مورد توجه قرار داده و زمان بیشتری صرف مطالعه این دروس می نمایند ولی لازم به ذکر است که دروس منابع عمومی کنکور 97 نقش بسیار سرنوشت سازی در تعیین رتبه و تراز کنکور97 دارند و خبر خوب این است که این دروس احتمال قبولی شما در کنکور 97 را تا چند برابر افزایش می دهند، بنابراین وقت مناسبی را به مطالعه این دروس اختصاص دهید. در کنار دروس تخصصی، هر روز زمانی را برای تست زدن دروس عمومی در نظر بگیرید. دراین مقاله سعی میکنیم بهترین منابع کنکور تجربی97، منابع کنکور ریاضی97، منابع کنکور علوم انسانی،منابع کنکور هنر97 وهمچنین بهترین منابع کنکوز زبان 97 برای دروس عمومی را مورد برسی قرار دهیم.

بهترین منابع زبان و ادبیات فارسی

از ادبیات هر ساله ٢٥ تست مطرح مى شود که ضریب هر تست(یا درس ادبیات)برابر ٤ است که کلا ١٠٠ امتیاز (١٠٠=٢٥*٤) را شامل مى شودو این هم در بودجه بندی تجربی97 و همچنین بودجه بندی ریاضی97 یکسان است.

از این ٢٥ تست هر ساله ٣ تست ازلغتطرح مى شود که ١ تست لغت از کتاب سال دوم و ١تست از سال سوم و ١ تست دیگر از کتاب سال چهارم مطرح میشود.

دو تست همواره از املا مطرح مى شود. و ٣ تست از تاریخ ادبیات مطرح مى شود که یکى از دوم و یکى از سوم و تست آخر از سال چهارم مطرح مى شود.

سه تست ازآرایه هر ساله طرح مى شود و ٥ تست از درس زبان فارسىمطرح مى گردد که شامل تک واژه و جمله و ویرایش می باشد.

٩ تست دیگر باقى مى ماند که بسیار مهم است و از قرابت معنایىمطرح مى شود که یک بیت در صورت تست مطرح مى شود و در گزینه ها ٤ بیت دیگر داده مى شود و دانش آموز باید تشخیص دهد که بیت صورت تست با کدام بیت از گزینه ها نزدیکى(یا قرابت) معنایى دارد و معمولا ٣ تست از کتاب سال دوم و ٣ تست از کتاب سال سوم و ٣ تست هم از کتاب سال چهارم مطرح مى شود.

بهترین منبع تست کنکور 97 براى درس ادبیات کُتب ذیل مى باشد:

  • ادبیات موضوعى گاج
  • ادبیات خیلى سبز

 

بهترین منابع عربی 97

 

برای دانش آموزان ضعیف : سیر تا پیاز یا گاج سبز محوری منابع مناسبی میباشند.

 

برای دانش آموزان طیف متوسط و قوی: گاج کامل جامع و یا عربی جامع خیلی سبز

 

در صورتی که دانش آموزی در این درس بسیار قوی میباشند میتواند از بانک تست گاج و یا نشر الگو استفاده کنند . در حال حاضر این منابع را به دانش آموزان توصیه نمیکنیم تا خودشان را با کتاب های معمول بازار تست بکنند.

 

بهترین منابع دین و زندگی97

 

برنامه ریزی  کنکور سراسری 97 و بودجه بندی کنکور97 برای کسب درصد بالا در این درس اول باید کتاب درسی رو خیلی خوب بلد باشید. فراموش نکنید که بخش عمده تست های این درس از آیات این درس هست و باید تسلط خوبی رو آرایه ها داشته باشید.

برای این درس یک منبع کمک درسی از گاج وجود داره که کاملاً حرفه ای کار کرده. آیات رو به خوبی بررسی و تشریح کرده و تست های حرفه ای رو در خود جای داده. میکرو دین و زندگی گاج.

 

بهترین منابع زبان انگلیسی 97

 

در جدول برنامه ریزی کنکور97 بسیاری از دانش آموزان متأسفانه روش مطالعه کنکور 97 صحیح زبان انگلیسی برای کنکور را نمیدانند و زمانیکه به سراغ منابع عمومی کنکور97، منابع اختصاصی کنکور 97 میروند دچار مشکل در تست زنی میشوند. حتمأ منبع مناسب با سطح خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

برای دانش آموزان ضعیف : انتشارات تاجیک و خط سفید منابع مناسبی میباشند.

 

برای دانش آموزان طیف متوسط و قوی: مبتکران یا خیلی سبز

 

در صورتی که دانش آموزی در این درس بسیار قوی میباشند کتاب جناب آقای کیاسالار از انتشارات شبقره میباشد.

 

ریدینگ و کلوز : سطح متوسط و استارتر : end reading  انتشارات خیلی سبز    سطح قوی : از متن نترسیم انتشارات شبقره

 

 ضرایب دروس عمومی:

 

جدول ضرایب دروس اختصاصی 97و جدول ظرایب دروس عمومی در کنکور ریاضی ، کنکور تجربی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان


ضرایب مواد امتحانی
  زبان و ادبیات فارسی   4
عربی
2
دین و زندگی
3
زبان انگلیسی
2



برنامه ریزی درسی کنکور سراسری 97

 

مشاوران متخصص و مجرب درخت دانش با ارائه پلن های برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه در مسیر موفقیت کنکور سراسری پشتیبان شما خواهد بود.

 

شما می توانید از طریق تلفن ثابت بدون کد گیری با شماره 9099072943 تماس گرفته و برنامه جامع کنکور سراسری 97 ،(منابع کنکور ریاضی97) مخصوص خودتان را دریافت کنید.

 

تلاش و همت عالی از شما و برنامه ریزی هوشمندانه از ما

 

    راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوره تحصیلی درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۶
مشاور
سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱ ق.ظ

ثبت نام بدون کنکور پیام نور96

ثبت نام بدون کنکور پیام نور96

استقبال از دانشگاه پیام نور در چند سال گذشته و مخصوصا با برداشتن شرط آزمون ورودی بدون کنکور پیام نور، رشد خیره کننده ای داشته است . ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همواره یکی از انتخاب های اول داوطلبانی بوده که وقت کمتری برای شرکت در کلاس های دانشگاه پیام نور دارند . پایین بودن شهریه دانشگاه پیام نور و شرایط زمانی کلاس های دانشگاه پیام نور سبب شده هرساله دانشجویان زیادی جذب دانشگاه پیام نور شوند  . در سالهای قبل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور منوط به شرکت در دوره های فراگیر بدون کنکور پیام نور بود که شرایط خاص خودش را داشت ولی از 2 سال گذشته برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور تنها سوابق تحصیلی ملاک قرار می گیرد . در ادامه زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور ، نحوه ثبت نام بدون منمور پیام نور و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96

 در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 لازم است به اطلاعتان برسانیم که کلیه داوطلبان در صورت دارا بودن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را خواهند داشت.حتی آن دسته از داوطلبانی که موفق به شرکت در کنکور سراسری نشده اند.بنابراین حضور در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 نخواهد بود و  متقاضیانی که به هر دلیلی در آزمون سراسری حضور نداشته اند هم امکان ثبت نام بدون آزمون پیام نور را خواهند داشت.

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 96

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 در دو نوبت مهر و بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهد بود.ورودی های مهر ماه باید در اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سنجش و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 حداکثر 150 رشته محل را انتخاب نمایند. ورودی های بهمن ماه نیز باید از اواسط آبان تا اواخر آذر ماه اقدامات لازم را جهت ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهد.توجه داشته باشید که در ثبت نام بدون کنکور پیام نور هم امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد و داوطلبان ورودی مهر ماه می توانند از تاریخ 24 مهر ماه تا 24 آبان ماه در تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور شرکت و در این مرحله نسبت به انتخاب های خود تجدید نظر کنند.ضمن اینکه در سال جاری جهت انجام مرحله تکمیل ظرفیت می بایست به دانشگاه به صورت حضوری مراجعه کنید و مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96 برای متقاضیان در صورت داشتن یکی از مدارک زیر فراهم میباشد:

  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک فوق دیپلم ( کاردانی )

لازم به ذکر است داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم فنی و حرفه ای است ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 را ندارند و این داوطلبان تنها می توانند در مقطع کاردانی آغاز به تحصیل داشته باشند . از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تنها در مقطع کارشناسی ( لیسانس ) ممکن است ، اگر قصد تحصیل در مقطع کاردانی را دارید به شما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را توصیه می کنیم.

 

مطالب مرتبط:


راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

سایت مشاوره تحصیلی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۰:۱۱
مشاور
دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۰ ب.ظ

تکمیل ظرفیت سراسری ارشد 96

تکمیل ظرفیت سراسری ارشد 96

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 به منظور تکمیل ظرفیت دانشگاه هایی برگزار می شود که نتوانسته اند ظرفیت خود را از طریق انتخاب رشته ارشد 96 تکمیل نمایند . از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه های دولتی روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، پردیس های خودگردان ، مجازی ، پیام نور و غیرانتفاعی اشاره کرد . از آنجایی که ملاک شرکت در تکمیل ظرفیت حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96 است در نتیجه کلیه داوطلبانی که در کنکور ارشد 96 حاضر بوده اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است چه در صورتی که در مرحله اعلام نتایج نهایی ارشد 96 در یک رشته محل پذیرفته شده باشند چه نه ، حق شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96 را دارند . در این مقاله می خواهیم زمان تکمیل ظرفیت ارشد96، نحوه تکمیل ظرفیت سراسری ارشد،  شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد و ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسر ی ارشد 96 را بررسی کنیم و همچنین نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد برای داوطلبان کارشناسی ارشد انجام دهیم.

 

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد هر ساله به فاصله سه هفته الی 1 ماه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری کارشناسی ارشد است. امسال پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد که 10 شهریور ماه توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار گرفت ، این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96 از روز دوشنبه 24 مهر ماه آغاز شده و تا روز پنج شنبه 27 مهر ماه ادامه دارد . برای اطلاع از زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 96، ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد به کانال درخت دانش مراجعه کنید.

 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 کافیست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با وارد کردن اطلاعات شخصی ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 را داشته باشید. بدیهی است تنها امکان انتخاب از بین رشته محل هایی وجود دارد که در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 معرفی می شوند. برای اطلاع از لیست رشته محل های اعلام شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 و همچنین ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 96 می توانید با مشاوران درخت دانش در تماس باشید.

 


نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96

 

مطابق سال های گذشته نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد به این شکل است که کلیه کسانی که شرایط اولیه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد را دارند می توانند از بین لیست رشته محل های معرفی شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 در حداکثر 20 رشته محل انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است ترتیب انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد باید تنها بر اساس علاقه شخصی هر داوطلب باشد و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 باید با این علم صورت بگیرد که اگر داوطلبی در اعلام نتایج اولیه در یک رشته محل پذیرفته شده است اگر در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 96 شرکت کند و  پذیرفته شود قبولی قبلی او باطل می شود و هیچ گونه حق اعتراضی برای این موضوع نخواهد بود.

 

نکته قابل توجه:

  • افرادی که در رشته های خاص و یا به حالت بورسیه مورد پذیرش واقع شده اند نمی توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند.
  •  

    افرادی که در کنکور سراسری کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند به جز رشته های خاص و بورسیه می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • داوطلبان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب موضوعات پذیرش در تکمیل ظرفیت، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96، شهریه دانشگاه ها، معرفی دانشگاه های برتر کشور و..

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل: 

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۵:۳۰
مشاور
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸ ب.ظ

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

روش های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم یکی از دغدغه های دانش آموزان نهمی است،منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم هرسال از طریق آموزش و پرورش برگزار می گردد. این آزمون برای شناخت استعدادهای درخشان و ورود آنها به دبیرستان های سمپاد می باشد. هرسال دانش آموزان زیادی در این آزمون شرکت می کنند. رقابت در آزمون تیزهوشان بسیار زیاد است.تنها راه ورود دانش آموزان به مدارس تیزهوشان، شرکت در آزمون تیزهوشان است. برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، علاوه بر برنامه ریزی درسی صحیح و تلاش دانش آموزان، آشنایی با منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز بسیار موثر است. اصلی ترین منبع  آزمون تیزهوشان 97، کتاب درسی است. بیش تر سوالات این آزمون تیزهوشان از محتوای کتاب درسی طرح می شود، اما برخی از سوالات، نمونه ی مشابهی در کتاب درسی ندارند. اینجاست که دانش آموزان برای تسلط بیش تر، نیاز به کتاب های کمک درسی پیدا می کنند. در آزمون تیزهوشان، حدود یک سوم سوالات هر ماده درسی از پایه هشتم و حدود دو سوم سوالات نیز از پایه نهم سال تحصیلی طراحی می شود. سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، از کتاب های ریاضی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی ( تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)، زبان و ادبیات فارسی و قرآن و معارف اسلامی (آموزش قرآن و پیام های آسمان) به شیوه ی چهارگزینه ای طرح می شود. در این مقاله، به بررسی منابع آزمون تیزهوشان،منابع تیزهوشان،مدارس تیزهوشان،نتایج تیزهوشانو.. نهم به دهم می پردازیم.

منابع ریاضی تیزهوشان

 

همانطور که در مقاله تحلیل آزمون تیزهوشان گفتیم، درس ریاضی اهمیت زیادی در آزمون تیزهوشان 97دارد. برای مطالعه درس ریاضی، کتاب درسی را پیشنهاد می کنیم اما در صورت اینکه بخواهید مطالعه ی بیش تر و گسترده تری انجام دهید و روی کتاب تسلط بیش تری داشته باشید، کتاب ریاضیات اندیشمند پایه نهم به دهم گزینه خوبی است. دلیل پیشنهاد این کتاب  پاسخ های تشریحی منحصر به فرد آن است.

 

 

منابع علوم تجربی تیزهوشان

 

بعد از ریاضی، درس علوم تجربی در آزمون تیزهوشان،  اهمیت زیادی در  بین باقی درس های آزمون تیزهوشان دارد. پیشنهاد ما برای تسلط بیش تر در درس علوم تجربی، کتاب خیلی سبز علوم تجربی است. این کتاب مطالب درسی را با زبانی خوب و ساده شرح داده است و پاسخ های تشریحی آن، دانش آموزان را در یادگیری بهتر یاری می کند.

 

 

منابع زبان و ادبیات فارسی تیزهوشان

 

اهمیت درس زبان و ادبیات فارسی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.کتاب کمک درسی تیزهوشان پیشنهاد ما برای درس زبان و ادبیات فارسی، کتاب های انتشارات مبتکران است. این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم مباحث کتاب را  به خوبی شرح داده است.

 

منابع علوم اجتماعی تیزهوشان

 

 درس علوم اجتماعی جز درس های راحت آزمون تیزهوشان 97محسوب می شود. برای جواب دادن به سوالات علوم اجتماعی منابع ازمون تیزهوشان باید به طور دقیق خوانده شود. برای تسلط بیش تر درس علوم اجتماعی پایه هشتم، کتاب جامع تیزهوشان مبتکران، کتاب کاملی برای مطالعه ی این بخش از آزمون تیزهوشان است.

 

منابع قرآن و معارف اسلامی (آموزش قرآن و پیام های آسمان) تیزهوشان

 

در مطالعه ی این بخش، اولویت با کتاب درسی و منابع آزمون تیزهوشان است اما به منظور یادگیری بهتر این درس، کتاب میکرو طبقه بندی گاج  بهترین گزینه برای داوطلبان تیزهوشان است.


راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش: 

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۲:۴۸
مشاور