Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۷ ب.ظ

نرم افزار انتخاب رشته

نرم افزار انتخاب رشته

نرم افزار انتخاب رشته

در پست های پیشین به صورت اجمالی با (نرم افزار انتخاب رشته) آشنا شدید و در این پست قصد داریم نگاهی عمیق تر به این نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری 96 بیاندازیم و آن را تحلیل کنیم.

مطمئنا ذهن داوطلبان درگیر سوال های بسیاری در این  باب(نرم افزار انتخاب رشته کنکور) می شود که قصد داریم به تحلیل انها بپردازیم.

سوال هایی نظیر:

نرم افزار چیست؟

نرم افزار انتخاب رشته چیست؟

نرم افزار انتخاب رشته چگونه کار می کند؟

نقاط ضعف یک نرم افزار انتخاب رشته چیست؟

کدام یک از نرم افزارهای موجود کاربردی تر هستن؟

آیا برای یک انتخاب رشته درست استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ضروری است؟

ملاک انتخاب و پیشنهاد رشته های معرفی شده توسط نرم افزار انتخاب رشته چه مواردی است؟

آیا ترندهای هرسال برای انتخاب رشته توسط این نرم افزار ها رعایت میشود؟

تفاوت انتخاب رشته ی امسال با سال های پیش و تاثیر آن در اعتبار نرم افزارهای انتخاب رشته چیست؟

تعریف نرم افزار

لازم است در ابتدا تعریفی جامع از واژه نرم افزار ارائه دهیم. “نرم افزار، مجموعه ای از برنامه های رایانه ای، رویه ها و مستندات است که انجام کارهای مختلف بر روی یک سیستم رایانه ای را بر عهده دارد. در دانش رایانه و مهندسی نرم‌افزار تمام اطلاعات فراوری شده بوسیله سیستم کامپیوتر، برنامه‌ها و داده ها را نرم افزار می نامند.”

با استفاده از اطلاعات پذیرفته شدگان  کنکور (مثل رتبه، درصد، شهر محل پذیرش و…) در سال های پیشین تعدادی از موسسات طی چند سال اخیر دست به ابتکار جالبی زده اند به این صورت که شما رتبه ی کنکور خود را در این نرم افزار وارد میکنید و این سیستم افرادی که رتبه یی شبیه به شما داشته اند و در هر رشته محل پذیرفته شده اند را لیست کرده و به شما نشان می دهد.

نگاه کلی به کاربرد نرم افزار انتخاب رشته

خوبی استفاده از آن این است که به طور تقریبی می توانید از وضعیت پذیرش در سالهای گذشته مطلع شوید. اما ایراد بزرگی که در همین زمینه وجود دارد این است که انتخاب رشته های این نرم افزارها براساس رتبه ی داوطلب می باشد اما در اصل، پذیرش از سوی سازمان سنجش از طریق نمرات تراز داوطلبان صورت می گیرد و این میتواند اعتبار و پایایی این نرم افزار های انتخاب رشته را زیر سوال ببرد.

به عنوان مثال فرض کنید کنکور پارسال از سطح سوالات راحت تری برخوردار بوده و سوالات کنکور امسال دشواری بیشتری داشته،  لذا تراز داوطلبان در سال گذشته از امسال  بالاتر می باشد و در نتیجه مثلا رتبه 1000 امسال با رتبه 1000 پارسال از تراز متفاوت و به دنبال آن شانس قبولی متفاوتی برخوردار است. حالا به همین نقطعه ضعف تغییر کردن ظرفیت های هر سال مخصوصا در رشته  های پرمخاطب را هم اضافه کنید.

بررسی نرم افزار انتخاب رشته از نگاه دیگر

و اما وجود یک تفاوت در کنکور امسال با پارسال میزان کاربردی بودن نرم افزار انتخاب رشته را برای داوطلبان امسال کمرنگ تر میکند! و آن این است که در کنکور امسال برخلاف سال های قبل تنها یک دفترچه برای هر دو گروه دولتی و آزاد ارائه شد اما تمام داده ها و اطلاعت این نرم افزار بر اساس کنکور سال های گذشته می باشد که آزمون آزادو سراسری جدا برگذار میشدند و در نتیجه تراز ها و رتبه های متفاوتی را هم دارا بودند.

از دیگر ضعف های نرم افزار انتخاب رشته می توان به این مورد اشاره کرد که هر ساله تعدادی از رشته ها یا حذف می شوند یا تعدادی رشته در بعضی دانشگاه ها اضافه می شوندو یا ظرفیت ها تغییر می کند و این موارد اصلا در نرم افزارهای انتخاب رشته لحاظ نخواهد شد.

تاثیر علاقه در انتخاب رشته

متاسفانه نرم افزار انتخاب رشته علایق شما را در نظر نمی گیرد، و از اعمال ملاک های شخصی شما برای انتخاب یک رشته و دانشگاه  مناسب عاجز است به عنوان مثال جدا از علاقه شما که مهم ترن عامل می باشد ملاک های دیگری هم در انتخاب حائز اهمیت است، که اگر امروز آنها را نادیده بگیرد برای چند سال آینده تحصیلی باید با آنها دست و پنجه نرم کنید مثلا مسافت یک دانشگاه تا شهر محل سکونت شما، اینکه یک دانشگاه خدماتی از قبیل خوابگاه های دولتی ارائه می دهد یا نه. اینکه اساتید بهتر و قوی تر در هر رشته در کدام دانشگاه مشغول به تدریس و فعالیت هستند و…

اما تنها لطفی که نرم افزار انتخاب رشته در حق شما میکند این است که یک برشی از تعدادی پذیرفته شدگان سال های قبل را با ذکر تمامی رشته های مختلف که شاید درصد زیادی از آنها هم مدنظر شما نباشد را به شما نشان می دهد.

عامل مهم دیگری که نباید از آن چشم پوشی کرد این است که هرسال یک سری رشته های خاص ترند میشوند که تعداد زیادی از داوطلبان قصد تحصیل در آنها را دارند و در نتیجه حجوم علایق به این رشته ها زیاد می شود و این رشته ها با توجه به نیاز جامعه وجهه اجتماعی که دارند یا زیر ساخت هایی که برای آینده شغلی خوبی در آن رشته ایجاد میشود و دیگر عوامل بورس میشوند و باید دانست که ترندها در سال های مختلف متفاوت هستند.

 پیشنهاد مشاوره تحصیلی درخت دانش

در آخر این نکته را نیز باید گوشزد کرد که شما به عنوان یک شرکت کننده در کنکور که حدود یک سال از مهم ترن سال های زندگی خود را وقف درس کردید و انرژی و هزینه در این راه گذاشتید تا چه اندازه ورود به رشته، دانشگاه و شهر خاصی می تواند در سرنوشت و آینده شما تاثیر بگذارد؟ و تا چه اندازه با دید باز به این راه قدم می گذارید؟ مطمئنا خیلی زیاد…

پس هرگز این نکته را فراموش نکنید که به نرم افزار انتخاب رشته اطمینان صرف نداشته باشید! بلکه به آن به عنوان یک گزینه در کنار باقی موارد کاراتر و اطمینانی تر موجود نگاه کنید. در این راه  برای انتخاب رشته و انتخاب مسیر و سرنوشت شما مشاورین زبده درخت دانش همواره آماده ی خدمات رسانی به هم وطنان عزیز هستند.

مشاوره تحصیلی درخت دانش برای پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود در راستای رسیدن به موفقیت های شما عزیزان، با تلاش های شبانه روزی خود در باب موضوع انتخاب رشته کنکور سراسری 96، با مشاوران مجرب خود در خدمت شما دوستان عزیز خواهد بود.

برای ارتباط با واحد مشاوره تحصیلی درخت دانش با شماره گیری(تلفن ثابت بدون کدگیری) 9099072943 می توانید تماس حاصل فرمایید.

منبع: درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۷
مشاور
شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۹ ب.ظ

اعلام نتایج مدارس شاهد 96-97

 

اعلام نتایج مدارس شاهد 96-97

بر طبق اطلاع رسانی های انجام شده ثبت نام مدارس شاهد و همچنین اعلام نتایج مدارس شاهددر سه مقطع (سه پایه اول ابتدایی) و ( پایه هفتم) و ( پایه دهم) به صورت اینترنتی و  از طریق سامانه سجا انجام می شود.

برای آگاهی والدین گرامی از نحوه ثبت نام و شرایط آن و چگونگی اطلاع از نتایج پذیرش در این مدارس در سال تحصیلی 96-97 درخت دانش به شرح زیر اطلاع رسانی می نماید.

اعلام نتایج(اعلام نتایج مدارس شاهد 96-97)در دو سه مرحله به اطلاع والدین و دانش آموزان گرامی از طریق سامانه سجا خواهد  رسید. اعلام نتایج اولیه در مقطع ابتدایی تا 21 خردادو در پایه هفتم تا 15 تیرو در پایه دهم تا 21 تیر اعلام می شود البته زمان ذکر شده قابل تمدید است و امکان دارد این تاریخ ها به تعویق بیفتد.

نحوه بازیابی اطلاعات نتایج آزمون شاهد

برای مشاهده نتایج پذیرش در مدارس شاهد(اعلام نتایج مدارس شاهد 96-97)به آدرس student.sanjesh.medu.ir  و یا ادرس سازمان سنجش مراجعه نمایید. و در فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، کد ملی دانش آموز و همچنین سریال شناسنامه خود را وارد نمایید. اگر کد ملی و سریال شناسنامه خود را به درستی وارد کرده باشید در این مرحله مشخصات دانش آموز و نتیجه پذیرش یا رد دانش آموزو یا این که در لیست ذخیره ها قرار گرفته باشد، برای مدارس شاهد مشاهده می شود.

البته ناگفته نماند که ارائه مدارک برای اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام الزامی است.

تا این مرحله مرحله اولیه پذیرش انجام شده است. کسانی که اسمشان در لیست پذیرفته شدگان قطعی و یا ذخیره قرار گرفته باشد باید با در دست داشتن مدارک ثبت نام به مدرسه ای که در فرم ثبت نام وارد نموده اند، مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند و افراد ذخیره هم همین کار را باید انجام دهند چون امکان دارد بعضی از دانش آموزان به هر دلیلی مراحل ثبت نام خود را تکمیل نکرده و ظرفیت در این مدارس برای افراد ذخیره باز شود.

در تاریخ 17 خرداد تا نهایته 3 تیر برای مقطع ابتدایی و 17 تیر تا 3 مرداد برای  پایه هفتم و از 22 تیر تا 5 مرداد برای پایه دهم بررسی مدارک و تایید مدارک انجام می گیرد.

و مرحله نهایی اعلام نتایج مدارس شاهد در سه مقطع اول ابتدایی(4 تیر) و پایه هفتم(4 مرداد) و پایه دهم(7 مرداد) از طریق سامانه سجا اعلام می گردد.

مشاوره تحصیلی درخت دانش در تمامی موضوعات تحصیلی( استرس کنکور – انتخاب رشته کنکور – معرفی کتاب – تحصیلی در خارج از کشور – و…..) آمادگی لازم را برای مشاوره دادن به دوستان عزیز را دارد.

 

منبع: درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۹
مشاور