Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۵۵ ق.ظ

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

داشتن هدف و انگیزه که مهمترین عامل است و تلاشی خستگی ناپذیر می تواند زحمت شما را به نتیجه مطلوب برساند . اما خواستن به تنهایی ملاک نیست باید برنامه ای منظم و خوب داشته باشید تا گام به گام به موفققیت دست یابید.  زمان آن رسیده که در حد  امکان برنامه خود را هفتگی تهیه کنید و در پایان هر هفته ارزیابی از عملکرد خود انجام دهید و بر طبق رضایت شما از کار هفته قبل، برنامه هفته بعد را تنظیم کنید . چون برنامه لازم برای هر داوطلب با دیگری فرق دارد و بر حسب نیاز داوطلب انجام می گیرد.

اهمیت درس ریاضی و علوم در آزمون تیزهوشان

وضعیت درسی خوب در ریاضی و علوم لازم است. این دو درس باید کامل و بدون جا انداختن هیچ مطلبی مطالعه شود حل تمرینات و پرسش های کتاب فراموش نشود. موفقیت در این آزمون مستلزم حل کامل سوالات با جواب تشریحی و سپس تست زنی در موضوع مطالعه شده.

رساندن وضعیت تراز این دو درس به بالای ۷۰۰۰ نشانه خوبی برای موفقیت در آزمون است. علوم یکی از درس هایی است که باید برای فهم بیشتر مطالب آن حتما در حین مطالعه از آن خلاصه نویسی کرد و برای درک موضوع از نمودار ها استفاده کنید..

در درس ریاضی معمولا چند سوال پیچیده و مرکب در آزمون هر سال وجود دارند برای حل این مسائل نگران نشوید خود شما آن مسئاله را به چند مسئاله کوچک تبدیل کنید و با حل مرحله به مرحله مسائل ساده به جواب نهایی مسئاله اصلی خواهید رسید چون طراح سوال دو یا سه مطلب درسی را در یک سوال ادغام کرده است.

اهمیت کتاب های دیگر

با توجه به ضریب پایین و تقریبا آسان بودن کتاب دینی و فارسی معمولا دانش آموزان اهمیت کمتری به این دو درس داده و کمتر تست می زنند لازم است تذکر داده شود که تست زنی و آشنا شدن به سوالات تستی در این دو درس در نتیجه آزمون تأثیر به سزایی دارد.

توصیه های درخت دانش به داوطلبان آزمون تیزهوشان

نکته دیگر حائز اهمیت این است که با استفاده از منابع زیاد کمک آموزشی خود را گیج نکنید فقط از یک یا دو منبع برای آموزش استفاده نمایید. چون  تنوع کتابهای  آموزشی  تا حدی سردرگمی می آورد. روزی چهار تا پنج ساعت مطالعه و تست زنی کمک شایانی به شما داوطلبان آزمون تیزهوشان می کند. وقت برای شما غنیمت است با دوستانی که باعث دلهره و اضطراب بیشتر در شما می شوند فاصله بگیرید. و با مشاور خود و با والدین و کسانی که به نوعی می توانند باعث ایجاد اشتیاق بیشتر برای ادامه راه شما باشند مشاوره کنید.

توصیه ای به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان(نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان)

والدین گرامی، هدف از ورود به این رقابت بزرگ کسب موفقیت از آن است. اما بد نیست بدانید که تلاش فرزندان شما به خاطر شرکت در آزمونی به این بزرگی قابل تقدیرو ستایش است.(نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان) از آنجا که سال گذشته در حدود ۵۰۰ هزار نفر شرکت کننده در این آزمون داشته ایم در حالی که فقط ۲۰ هزار نفر شانس قبولی داشته اند پس مانند کنکور این ازمون بزرگ می باشد. لازم است از همین الان از تلاش آنها تشکر کرده و این تقدیر را به موقع جواب آزمون واگذار نکنید تا با این کار تلاش فرزندانتان را برای مراحل بعدی زندگی کاهش نداده باشید. و اعتماد به نفس آنها را بالا برده و به آنها بفهمانید که  این تازه شروع راه زندگی است و با هر بار تلاش امکان بالا رفتن از یک پله وجود دارد و آنها را از شکست خوردن و نتیجه آزمون نترسانید.

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز

منبع: وبسایت مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۶ ، ۰۵:۵۵
مشاور
پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۰ ق.ظ

خصوصیات خاص کودکان دبستانی

خصوصیات خاص کودکان دبستانی

کودکان دبستانی

کودکی که به شش سال می رسد دیگر خیلی از ویژگی های او با چهار پنج سال گذشته  فرق می کند. یکی از این تفاوت ها می تواند رشد جسمانی کودکان دبستانی باشد. چون در این سنین هماهنگی حسی و حرکتی ایجاد می گردد، کودک دبستانی ما در این سن  قادر به تعبیر و تفسیر پیام های حسی خود بوده و می تواند پاسخ درستی به آنها بدهد.که تا دوران پیش دبستانی این ویژگی در آنها کامل نشده بود.

در این دوران، کودکان دبستانی کم کم به حقوق دیگران ارزش قایل می شوند و به تدریج از خود گذشتگی در آنها به وجود می آید و قدرت درک تفاوت های رفتاری و قدرت تشخیص یک عکس العمل خاص از دیگران را می فهمد و حتی در بعضی اوقات می تواند از خود چشم پوشی کرده و توجه و ارزش به دیگران برایش اهمیت بیشتری می یابد.

ویژگی خوب دیگر که در این مرحله کسب می کنند، رابطه معقولانه عاطفی با خانواده است. تا قبل از این سن اگر به کودک می گفتیم چند ساعتی در کنار فردی دیگر بماند تا بر می گردیم هم باعث آزار کودک و هم والدین بود حتی با وجودی که اطمینان از مکان و شخص نگهدارنده داشتیم. اما در این سن این پیوند و رابطه عاطفی زیادی که وجود دارد بدون نگرانی و تردید کم رنگ شده و ساعتها او را به مدرسه می فرستیم و خود کودک هم با خیالی راحت این عمل را می پسندد چون نگران نیست که برگشتی در پی نباشد و تشخیص این را که در سنی قرار دارد که به استقلال عاطفی رسیده، می پذیرد.

ویژگی های کودکان در سنین دبستان

در سنین پیش دبستانی شاهد رفتارهایی از کودکان بودیم و تا این سن سوالات بی جهت و بی هدف زیادی را از زبان کودکان شنیده ایم، اما دیگر اوضاع فرق می کند زیرا پرسش های کنجکاوانه کودک شکلی دیگر دارد.

چون در این سن به محیطی غیر از خانه وارد می شوند و به دنیای جدید تعامل و ارتباطات پا می گذارند بهتر است مربیان و معلمان و همچنین والدین این کودکان توجه و تشویق بیشتری به دانش آموز نموده و او را برای ادامه این راه مورد محبت قرار دهند. تا با شوق و ذوق بیشتری به خانه جدیدشان وارد شوند.

از سن ۶ تا ۱۰ سالگی، کودکان در مسائل اجتماعی مشکلی ندارند و اصطلاح«بلوغ کودکی» و «آرامش قبل طوفان» را برای این سن به کار می برند. قبل از ورود به این سن باید اشیاء را می دیندند تا درباره اش حرف بزنند حال دیگر حتی با ندیدن تصاویر هم می تواند به خوبی درباره موضوعات مختلف فکر کنند.و این حد فاصل تفکر محسوس و انتزاعی در این سن به وجود می آید.

با وجود ویژگی های خاص این سن دیگر کودکان ما می تواننند به افکار ذهن خود نظم داده، و به تمام مسائل منطقی بنگرند. این دوره برای یادگیری خیلی مؤثر و خوب است. تقریبا بهترین سن توصیه شده به کودکان برای یادگیری تمام موضوعات من جمله  ورزش، موسیقی، کلاس های فوق برنامه و … از هشت و نه سالگی می باشد.و باعث شکوفایی استعداد های کودک می شود، و باید به او کمک کرد و او را در معرض آموزش های مختلف قرار داد. و به دلیل اینکه در سنی قرار دارند که از والدین و معلمان و بزرگتر های خود تقلید می کنند، باید بهترین الگو برای آنها باشیم.

منبع: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۰۳:۴۰
مشاور
پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ق.ظ

ویزای تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی مالزی

ویزای مالزی

افرادی متقاضی برای ورود به مالزی قبلا می توانستند بدون هیچ ویزایی (ویزای مالزی) و با خرید بلیط هواپیما به مدت ۹۰ روز در مالزی ماندگار شوند ، اما در ۲۰۱۳ به بعد این قانون کنسل شد و بدون ویزا یا باید اقامت مالزی را داشته باشی یا اگر به عنوان ویزای توریسیتی وارد مالزی بشی حتما به مدت ۱۴ روز امکان پذیر می باشد.

دلیل لغو این قانون، مهاجرت های غیر قانونی ایرانیان از مالزی به کشور اندونزی و استرالیا در مدت ۹۰ روز بود. نکته قابل توجه این بود که در مدت ۹۰ روز در مالزی ایرانیان به راحتی می توانستند، دنبال ویزای تحصیلی خود بیفتند و کارهای اداری و رسمی آن را انجام دهند. اما در حال حاضر متقاضیان ویزای تحصیلی مالزی حتما باید قبل از مهاجرت خود ویزای تحصیلی مالزی را در ایران دریافت کنند. تحصیل در مالزی قبلا خیلی راحت انجام میشد.

ویزای مالزی در حال حاضر حتما باید تخصصی باشد به این منظور که باید یکی از ویزاها که شامل:

ویزای تحصیلی مالزی،

ویزای کار

 ویزای توریستی

ویزای تحصیلی و دانشجویی مالزی

ویزای دانشجویی همانطور که از اسم آن مشخص است، مختص متقاضیان تحصیل در مالزی می باشد. متقاضیان معمولا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه و کالج های زبان مالزی هستند. افراد بعد از دریافت ویزای تحصیلی می توانند در دانگاه های دولتی و خصوصی در مالزی ادامه تحصیل دهند.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی مالزی:

برای دریافت ویزا معمولا چهارمرحله را باید طی کرد که مراحل آن به ترتیب:

گرفتن پذیرش دانشگاه و یا کالج مورد نظر خود.

برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر و مراجعه به سیستم آموزشی آنها در پست شرایط پذیرش در دانشگاه ها توضیحات لازم ارائه شده و میتوانید با مراجعه به آنها و مطالعه آنها اطلاعات لازم را کسب کنید.

دریافت نامه VDR الزامی است و متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی حتما در مرحله دوم باید به دنبال نامه تائیدیه VDR باشند. این نامه را باید از دانشگاه و کالجی که پذیرش گرفته اید دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای گرفتن VDR را در پایین ذکر کرده ایم.

مدارک لازم جهت دریافت نامه تائیدیه  VDR

پر کردن فرم درخواست وی دی آر

پاسپورت و تصویر همه صفحات آن از جمله پشت و روی پاسپورت

۶ قطعه عکس رنگی برای پاسپورت با زمینه آبی

نامه پذیرش دانشگاه و یا کالج مورد نظر خود

مدرک تحصیلی با ریزنمرات که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

گواهی پزشکی مربوط به آزمایشات پزشکی

هزینه ی این مدرک وی دی آ در دانشگاه ها متفوت است و هر دانشگاه و کالج از لحاظ سطح و درجه علمی  خود هزینه ی این مدرک و تائیدیه را مخص می کند. زمان لازم برای دریافت این نامه و تائیدیه معمولا متفاوت است ۱ ماه تا دوماه می باشد.

مرحله بعد مراجعه کردن به سفارت مالزی در تهران برای گرفتن سوشیال ویزا خود

مراحل را که به ترتیب با موفقیت پشت سر گذاشتید می توانید به سفارت مالزی مراجعه کرده و درخواست خود را برای ویزای سوشیال بدید. نکته قابل ذکر مدت زمان نامه VDR 90 روز می باشد و تا پایان مدت زمان آن حتما باید اقدامات لازم را انجام داده باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سوشیال مالزی در تهران

اصل و کپی نامه پذیرش تحصیلی که از دانشگاه و یا کالج گرفته اید

اصل و کپی نامه تائیدیه VDR که از اداره مهاجرت مالزی گرفته اید

فرم مخصوص درخواست Single Entry Visa که در سفارت مالزی در تهران موجود میباشد

اصل و کپی پاسپورت

چهار قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی

هزینه درخواست ویزا

بلیط سفر به مالزی

پرینت حساب و موجودی بانکی خود. به هر اندازه بیشتر باشد برای دریافت ویزا بهتر می باشد.(مبلغ زیر ۵ میلیون تومان نباشد)

بعد از انجام این پروسه شما می توانید به مدت ۵ روز الی ۱۵ روز ویزای سوشیال مالزی خود را از سفارت دریافت کنید.

آخرین مرحله ثبت نهایی در دانشگاه می باشد که شما را به عنوان دانشجوی دانشگاه خود بپذیرد.( درخواست استیکر ویزای دانشجویی )

در این مرحله که آخرین مرحله می باشد شما می توانید با مراجعه به دانشگاه مورد نظر خود مراحل پایانی ثبت نام را انجام دهید. در این مرحله هزینه های ثبت نام را پرداخت کرده و بیمه دانشجویی خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن استیکر ویزای دانشجویی(ویزای مالزی)در هنگام مراجعه به دانشگاه مورد نظر

  • اصل پاسپورت و کپی همه صفحات آن
  • نامه ثبت نام نهایی در دانشگاه
  • فرمهای معاینات پزشکی
  • رسید بیمه دانشجویی
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی
  • هزینه نهایی ویزای دانشجویی – این هزینه هم بسته به نوع دانشگاه متفاوت هست، بین ۱۰۰ الی ۱۵۰۰ رینگیت

افرادی که خواهان ویزای همراه می باشند نکاتی را باید مدنظر داشته باشند که این ویزا حتما بعد از دریافت ویزای تحصیلی خود امکان پذیر می باشد. و اینکه فقط برای همسر، پدرو مادر و فرزندان زیر ۱۸۸ سال صادر می شود.

برای اخذ ویزای همراه(ویزای مالزی)هم مدارکی از جمله تصویر همه صفخات پاسپورت، عکس های رنگی زمینه آبی روی پاسپورت، نامه ثبت نام نهایی دانشجو، پاسپورت همراهان دانشجو، نامه نسبیت افراد و فرم های مخصوص درخواست ویزا

با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان عزیز امیدوارم مطلب مورد نظر برای شما دوستان مفید بوده باشد.

منبع: وبسایت مشاوره تحصیلی درخت دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۰۳:۲۵
مشاور
پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷ ق.ظ

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام مدارس تیزهوشان

۱۹ فروردین ۹۶ زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی در خیلی از شهرها به پایان می  رسد پس درخت دانش از شما داوطلبان محترم مدارس نمونه دولتی خواهشمند است که ثبت نام(ثبت نام مدارس نمونه دولتی) را امروز انجام دهید شاید شهر شما هم آخرین روز ثبت نام را داشته باشد.

لیست شهرستان ها با شماره تماس آنهابرای ثبت نام مدارس نمونه دولتی(ثبت نام مدارس تیزهوشان)

۱- شهرستان های تهران reg.tio.ir

۲-قزوین حضوری،

۳- کرمانشاه ۲۱۷.۲۱۹.۲۱۸.۱۱۰،

۴-همدان aph-azmoon.ir،

۵- کردستان ۱۰۲۴۹٫۷٫۱۹۹٫۸۰۸۰،

۶-سمنان azmoon.semedue.ir

۷-البرز ۱۰۹.۱۱۰.۱۷۳.۲۰۹

ثبت نام اینترنتی نمی باشد و حضوری انجام می گیرد.

ثبت نام در۱- تهران اینترنتی،از طریق سامانه azmoon.tehranedu.ir، ،

۲-اصفهان  ,sanjesh.isfeduir

۳-آذربایجان شرقی ۲۱۷.۲۱۹.۱۲۹.۳۷:۸۰۱۰،

۴- آذربایجان غربی ۱۰.۱۱۴.۱۰.۲۱

۵- اردبیل ۲۱۷.۲۱۹.۱۵۳.۲۱۸

۶- بوشهر buedusanjesh.ir   در مدارس محل تحصیل به صورت اینترنتی

۷- ایلام new.azmoon_ilam.ir

۸- سیستان و بلوچستان ۷۸.۳۸.۱۱۴.۱۰۴ اینترنتی و تا ۲اردیبهشت مهلت برای ثبت نام دارد.

۹_خراسان رضوی sampad.khedu.ir

۱۰- خراسان شمالیazmoon.nkhedu.ir

۱۱-خراسان جنوبی sanjesh.skedu.ir :8010

۱۲_خوزستان ۱۰٫۲۳۲٫¹۱۵٫۹۷:۸۰۹۰ تا ۱۰ اردیبهشت مهلت برای ثبت نام دارد.

۱۳-زنجان sabtenam.zanjanedu.ir

۱۴-گلستان azmoon.goledu.ir

۱۵- گیلان sanjesh.giledu.ir

۱۶- مرکزی markazi.natije.ir

۱۷- لرستان۸۵٫۱۸۵٫۲۳۶٫۷:۸۰۸۰

۱۸- قمasazmoon.qomedu.ir تا تاریخ ۲۵ فروردین برای ثبت نام زمان دارد.

۱۹- چهار محال و بختیاری chbsanjesh.ir  تا ۲۴ فروردین زمان برای ثبت نام دارد.

۲۰- هرمزگان۱۰.۱۸۷.۵۰۲۷

۲۱- فارسsanjesh.farsedu.ir

۲۲- مازندرانmazandazmoon.ir

۲۳- کهگیلویه و بویر احمدkbazmoon.ir

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان

طبق اعلام قبلی و برنامه ریزی صورت گرفته، درخت دانش به اطلاع تمام داوطلبین آزمون ایتعدادهای درخشان می رساند که هزینه ثبت نام آزمون از روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ آغاز شده و تا پایان ساعت ۲۴روز ۳۱ فروردین نود شش ادامه دارد. از شما داوطلبین محترم خواهش می شود پرداخت هزینه ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و هرچه سریعتر به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنید چون مبادا ساعات پایانی به دلیل شلوغی سیستم مشکلاتی داشته باشد.
در بازه زمانی ذکر شده فقط ورود داوطلبین به سیستم جهت پرداخت هزینه می باشد و هیچگونه تغییراتی اعمال نخواهد شد. هر داوطلبی که موفق به پرداخت هزینه ثبت نام نشود، کارت ورود به جلسه آزمون برای آنها صادر نخواهد شد.

نکات قابل توجه در این مطلب اتمام شدن مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی(ثبت نام مدارس تیزهوشان) در برخی از شهرها و شهرستان ها و همچنین پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان می باشد.

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش آماده ی خدمت رسانی در زمینه ی مشاوره آزمون تیزهوشان به دانش آموزان عزیز است

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت درخت دانش مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۴۷
مشاور
دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۹ ق.ظ

مشاوره تحصیلی در دوره های مختلف

مشاوره تحصیلی در دوره های مختلف

مشاوره تحصیلی

در هر یک از مقاطع تحصیلی راهنمایی با اهداف خاصی به دانش آموزان ارائه می شود.

مشاوره تحصیلی در دبستان

در دوره ی ابتدایی آنچه که مورد نیاز دانش آموزان در مشاوره تحصیلی  است، اطلاع یافتن درباره چگونگی پیشرفت و پیدا کردن نقاط ضعف دانش آموزان در زمینه رفتاری، درسی خصوصا در موارد مختلف درسی و به منظور رفع مشکلات دانش آموزان است. برای اینکه راهنمایی در این دوره به شکل بهتری به دانش آموزان ارائه شود.

باید مطالعاتی درباره  دانش آموزان در بخش های زیر انجام شود:

– از نظر شنوایی و بینایی مورد سنجش قرار گیرند.

– بررسی شود که آیا دانش آموزانی که در سال اول ثبت نام کرده اند آمادگی لازم برای ورود به مدرسه را دارند.

– بررسی وضعیت روانی- اجتماعی و خانوادگی دانش آموزان.

– بررسی شود که آیا دانش آموزان مطالب را می فهمند.

– بررسی شود آیا دانش آموزان درباره شناسایی حروف آشنایی دارند و می توانند بخوانند و بنویسند.

– بررسی شود آیا دانش آموزان  در انجام چهار عمل اصلی مشکلاتی دارند.

– بررسی شود آیا دانش آموزان در یادگیری دروس پیشرفت دارند یا در این مورد ضعیف هستند.

– بررسی شود آیا دانش آموزان نیاز به شرکت در کلاس های تقویتی و معلم خصوصی دارند.

پس از اخذ امتحان از دانش آموزان در دروس  مختلف می توان این نکته را فهمید که هر کدام از دانش آموزان در چه قسمت هایی از دروس قوی، ضعیف و یا متوسط هستند، سپس آن ها را به گروه های مختلفی که وجوه اشتراک دارند تقسیم کرد. برای اخذ تصمیم در پاره ای موارد باید از اولیا دانش آموزان یا مسئولین مدرسه کمک گرفت.مخصوصا در زمینه تشکیل کلاس های تقویتی یا گرفتن معلم خصوصی برای کمک به دانش آموز در راه شناخت حروف، خواندن، نوشتن و حساب کردن. اما خود دانش آموز نیز باید در این زمینه فعال باشد تا بتواند راهنمایی های  ارائه شده را در تنظیم برنامه های درسی  و گذراندن اوقات فراغت به کار گرفته و به آن عمل کند.

مشاوره تحصیلی دوره اول متوسطه

با ورود دانش آموز به دوره دوم تعلیمات عمومی بر نیازهایش اضافه میشود..یکی ازاین نیازها نیاز به مشاوره تحصیلی است.در بایان این دوره دانش آموز نیاز به انتخاب رشته دارد که باید با دادن راهنمایی های لازم توسط اولیا مدیران معلمان و مشاوران دورنمای انتخاب رشته برای ورود به دوره های بعدی تحصیلی به وی ارائه شود.

بنابراین باید در مورد رشته های تحصیلی آموزش دوره دوم متوسطه و ضوابط ورود به هر یک و ارتباط هریک از رشته های تحصیلی دانشگاهی و ارتباط این رشته ها با مشاغل مختلف جامعه اطلاعات جامع و دقیقی به دانش آموزان ارایه شود خود شناسی از نظر شناخت علایق استعدادها و خصوصیات شخصیتی که بتواند بر اساس ان در دوره های بعدی تصمیم گیری کند، نیز از جمله نیازهای داش آموزان این دوره است.

بعضی از دانش آموزان دوره های اول متوسطه بنا به دلایلی مایل و یا قادر نیستند که به ادامه تحصیل ببردازند تا وارد دوره دوم متوسطه شوند. این گروه از دانش آموزان نیازمند کسب اطلاعات شغلی هستند. در این ضمینه مشاور ضمن آشنا کردن دانش آموزان با امکانات شخصی و خانوادگی شان برای دیدن دوره های کار آموزی آنها را راهنمایی می کند.

ابعاد هدایت تحصیلی

وجود مراکز کارآموزی _حرفه ای مربوط به وزارت کار و امور اجتماعی و آموزشگاههای تخصصی وابسته به وزارتخانه ها و موسسات خصوصی میتواند خدمات راهنمایی ارزنده ای را به دانش آموزان دوره اول متوسطه ارائه دهد. معرفی این مراکز به دانش آموزان این دوره جز وظایف مشاور مدرسه است. مشاور در دوره متوسطه میتواند خدمات گسترده ای داشته باشد.

این خدمات شامل اطلاع رسانی به دانش آموزان در مورد بلوغ، کمک به دانش آموزان برای دستیابی به تصویر واقعی و هویت توفیق، ارزیابی استعداد و توانی های دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای داشتن روابط مناسب اجتماعی، کمک به تربیت جنسی دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای یافتن راه حل برای  مشکلات تحصیلی، کمک به تربیت اخلاقی دانش آموزان، کمک به حل مشکلات رفتاری دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای رشد خلاقیت ها و کارآفرینی و کمک به دانش آموزان برای مقابله با فشارهای روانی است.

در پایان این دوره (سال سوم دوره اول یا کلاس نهم) هدایت تحصیلی دانش آموزان انجام می شود تا دانش آموزان برای ورود به سال اول دوره دوم متوسطه با رشته تحصیلی مشخصی آماده شوند.

راهنمای تحصیلی در دوره دوم متوسطه

یکی از وظایف و خدمات راهنمایی دوره متوسطه مشاوره تحصیلی است.یکپارچگی دانش آموزان با تجارب تحصیلی، ضرورت راهنمایی را در دوره متوسطه بیش ار بیش مطرح می سازد. موفقیت یا شکست تحصیلی دانش آموز سازکاری او با شرایط و موقعیت مدرسه است که آن را به صورت یک واحد اجتماعی در می آورد. هدف عمده خدمات راهنمایی در دوره متوسطه شامل ارائه  اطلاعات لازم درباره ی محیط فیزیکی مدرسه برنامه درسی متعدد، دروسی که در هرسال ارائه می شود شرایط و ضوابط لازم برای قبول شدن و فارغ التحصیلی از دبیرستان ارزش گذاری برای ادامه تحصیلات فرصتها و شرایط ورود به دوره های تحصیلی بعد از دبیرستان است.

مسولیت راهنمایی تحصیلی در دوره متوسطه بیشتر به عهده مشاور است. مشاور مسولیت دارد با آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه های شخصی تحصیلی شغلی آنها را توانمند سازد تا قادر باشند تصمیم های مناسبی بگیرند.

تحقیقات انجام شده

ربتو ‘هایبرت’ فرر ‘گیل ‘مانزانو و مالیک برای کسانی که دانش آموزان را در زمینه های شخصی ،تحصیلی -شغلی راهنمایی می کنند ملاکهایی را در نظر گرفته اند که به شش زبان اسبانیایی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، یونانی ترجمه شده است. برخی از این ملاکها عبارتند از:

دارا بودن رفتار اخلاقی مناسب و احساس مسئولیت در نقشی که ایفا میکنند.                                                                                                    -دانش درباره ی اطلاعات به روز در زمینه تحصیلی، آموزشی، مسایل اجتماعی و تمایلات فردی که درخور مشاوره تحصیلی یا شغلی است.

-توانایی برای اینکه به طور موثری با مراجعان و همکاران خود ارتباط بررقرار کند و از سطح مناسبی از زبان استفاده کند.                                                    -بتواند به دانش آموز کمک کند که نگرانی های شخصی ، رشد شغلی و یادگیریهای خودرا مرتفع کند.-ازتفاوتهای فردی بین مراجعان آگاه باشد ،به آن احترام بگذارد و به خصوص به تفاوتهای فرهنگی احترام و به طور موثری بین افراد تعامل برقرار کند.

-برای طراحی کاربرد و ارزیابی برنامه مشاوره وراهنمایی در هدایت تحصیلی از مهارت های لازم برخوردار باشد.                                                               یکی از خدمات مشاوره آشنا کردن دانش اموزان با توانایی ها و امکانات آنها است، یکی از امکانات فردی هر دانش آموز هوش فردی اوست. امروز در فرایند تحصیلی -شغلی دانش آموزان از انواع آزمون های هوشی، استعداد، رغبت و شخصیت استفاده می شود. نتایج این آزمون ها همراه با سایر اطلاعات بدست آمده درمورد دانش اموزان به عنوان یکی از ملاکهای هدایت تحصیلی آنان به شمار می رود.

مشاوره کنکور

برنامه ریزی درسی کنکور
اعلام نتایج کنکور
ثبت نام دانشگاه سراسری

منبع: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

۲۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۰۳:۵۹
مشاور
يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ق.ظ

معرفی رشته موسیقی نظامی

موسیقی نظامی:

موسیقی نظامی

موسیقی نظامی یکی از شاخه های موسیقی است که با الهام از فرهنگ و هنر وسنت های هر جامعه و با بهره جوی از علم موسیقی به تقویت  روحیه سلحشوری در جسم وجان مبارزان ومدافعان هر کشور می پردازد.این موسقی درمراسم استقبال یا بدرقه میهمانان رسمی یک کشور،در اجرای سرود و سلام ملل ودرمراسم عزا،اعیادوجشن های گوناگون حضور جشک گیری دارد.

موسیقی نظامی و حضور روزانه ومقرر خوددر میادین سان ورژه به تقویت روحیه و وحدت بین اقشار نظامی بسیار موثر است وباتوجه به نیاز جامعه به رشته موسیقی در رشته های مسلح،تربیت نیرو های متعهد وکار آمد در این زمینه از طریق آموزش سطح عالی دانشگاه ضرورت دارد.

درموسیقی نظامی با آموزش دروس تئوری و عملی مورد نیاز اعم از نقویت حس شنوایی ، رهبری ارکستر سمفونیک ونظامی، گروه نوازی،اصول آهنگ سازی، آموزش پیانو و… دانشجویان این رشته برای هدایت یا رهبری ارکسترهای نظامی،آفرینش سرود وتنظیم آهنگ ها و مارش های نظامی آماده می شوند.

درس های این رشته در طول تحصیل:

دروس پایه:

تحلیل مبانی نظری موسیقی، سرایش، هماهنگی، مبانی صدا شناسی، تربیت شنوایی، پیانوی عمومی و…

دروس اصلی:

تاریخ موسیقی ایران، تاریخ موسیقی جهان، شناسایی سازهای ایران، سازشناسی موسیقی جهان، پیوند شعر وموسیقی، موسیقی نظری ایران، فرم و آفرینش در موسیقی ایران و…

دروس تخصصی:

پیانو اختصاصی، هارمونی اختصاصی، اصول آهنگ سازی، مبانی فیزیک صلح، گروه نوازی، فرم وآنالیز اختصاصی موسیقی، ارکستر ، رهبری ارکستر نطامی، تاریخ موسیقی نظامی واجرای پایانی و…

توانای های لازم:

رشته موسیقی  نظامی فقط ازبین داوطلبان مرد دانشجو می پذیرد ودانشجویان این رشته باید مانند سایر رشته های موسیقی ذوق هنری،علاقه به موسیقی،تسلط برنوازندگی وسلامت شنوایی داشته باشد.

موقعیت شغلی در ایران:

دانشجویان موسیقی نظامی با اخذ دانش عمومی ونظری درباره موسیقی وموسیقی نظامی،در رشته ها ودسته های موسیقی واحد های گوناگون،نیروهای مسلح وانتظامی کشور،درسطح عضویت درارکسترهای نظامی تا آفرینش سرودها و آهنگ ها ومارش های نظامی یا رهبری ارکستر های نظامی،انجام وظیفه می نمایند.درواقع دانشجویان این رشته از ابتدای تحصیل،بورسیه ی ارتش جمهوری اسلامی هستند و درنهایت جذب این نهاد می شوند.

دانشگاه های پذیرنده:

هنر کرج

این رشته به صورت نیمه متمرکز درمقاطع تحصیلی کارشناسی و در دوره های روزانه در دانشگاه های دولتی دانشجو می پذیرد.

منبع: وبسایت مشاوره تحصیلی درخت دانش


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۲۲
مشاور