Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت


انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برای آن دسته از داوطلبانی  که به نحوی از انتخاب رشته خود راضی نیستند و میخواهند برای یک بار دیگر شانس خود را مجددا امتحان کنند فرصت دوباره ای فراهم میکند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به پذیرش در دانشگاههای مورد علاقه خود نشده اند و در رشته ای قبول نشده اند دوباره می توانند با توجه به رشته هایی که در تکمیل ظرفیت ارائه می شوند دوباره انتخاب رشته نمایند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

تفاوت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت با انتخاب رشته کنکور سراسری در این است که در کنکور سراسری انتخاب های بیشتری برای داوطلب وجود دارد و می تواند یک لیست 150 رشته ای را تکمیل نماید اما در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انتخاب های محدودی برای داوطلب وجود دارد و او فقط می تواند تنها رشته هایی را انتخاب کند که تکمیل ظرفیت نشده اند و منتظر قبولی در آنها بماند همچنین آن دسته از داوطلبانی که در رشته مورد علاقه خود قبول شده ه اند مجددا می توانند در صورت تکمیل نشدن رشته های بهتر از رشته خود مجددا شانس خود را امتحان کنند تا در یک رشته بهتر قبول شوند. این داوطلبان اگر در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته ای را قبول نشوند می توانند رشته قبولی خود را بخوانند و به عبارتی دیگر چیزی را از دست نمی دهند.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

در آخرین روز های ماه مهر و یا اوایل آبان ماه باید منتظر شروع این تکمیل ظرفیت باشیم. بعد از شروع کلاسهای سال جدید تحصیلی تاریخ دقیق آن اعلام می گردد.

رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

برای بیشتر داوطلبان، مخصوصا داوطلبان رشته تجربی یک سوال بزرگ دیگر در این میان مطرح است که آیا رشته های پزشکی ، پرستاری ، دندان پزشکی و… هم در این تکمیل ظرفیت ارائه می شود یا خیر؟ با توجه به دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال های گذشته رشته های پیراپزشکی زیادی مانند مامایی ، هوشبری ،اتاق عمل و… بر اساس سوابق تحصیلیارائه شده است. این رشته های پیراپزشکی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور بوده اند و دارای آزمون مصاحبه و شرایط خاصی هستند که در انتخاب آنها باید حتما به آنها توجه ویژه داشت

شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 96 شرکت کرده باشند می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 هم شرکت کنند.دقت نمایید که تفاوت اصلی تکمیل ظرفیت کنکور آزاد با سراسری در نحوه ارزشیابی در انتخاب رشته است.در کنکور سراسری معمولا قبولی در رشته محل ها بر اساس سوابق تحصیلی است و نه رتبه و تراز کسب شده.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی