Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

برنامه ریزی مناسب برای قبولی تیزهوشان نهم

برنامه ریزی مناسب برای قبولی تیزهوشان نهم

  • راه های قبولی در آزمون تیزهوشان چیست ؟
  • تکنیک های کاربردی تست زنی برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه مواردی است ؟ 
  • جدول برنامه ریزی پایه نهم را چگونه  باید نوشت ؟
  • تاثیر خانواده در قبولی دانش آموزان در آزمون تیزهوشان چیست؟

سوالی که همه داوطلبان و والدین دانش آموزان با آن مواجه هستند این است که برنامه ریزی مناسب برای قبولی در تیزهوشان نهم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله تصمیم داریم به تمام سوالات شما در ارتباط با برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم پاسخ دهیم.

راه های قبولی در آزمون تیزهوشان چیست ؟

همانطور که میدانید نحوه یادگیری دروس مفهومی با دروس حفظی کاملا متفاوت میباشد. به همین منظور در این قسمت راهکار های مناسبی جهت مطالعه ی دروس مفهومی برای شما عنوان میکنیم. با توجه به اینکه ریاضی یکی از مهم ترین درس های مفهومی در هر مقطع تحصیلی به شمار میرود پس نحوه ی  مطالعه ی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.درک کردن دروس مفهومی نیازمند دقت و تمرکز بالایی میباشد به همین منظور پیشنهاد میشود که برای درک درسی مثل ریاضی 2اصل مهم را هنگام مطالعه در نظر بگیرید .یادگیری درس ریاضی در 2مرحله انجام میگیرد .یادگیری اولیه که باید در کلاس با دقت و تمرکز بالا حین تدریس معلم صورت بگیرد وپس از یادگیری اولیه شما باید یادگیری تکمیلی را در منزل با استفاده از کتابهای کمک آموزشی و حل تمرین و مسائل کتاب انجام دهید و با در نظر گرفتن این اصول حین مطالعه خود را برای شرکت در آزمون آماده کنید. اگر با این سوال مواجه شده اید که چه کتاب هایی برای تیزهوشان بخوانم ؟ بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید که بهترین کتاب های کمک درسی کاربردی موجود را برای شما معرفی کنیم.

نحوه تست زنی برای قبولی در آزمون تیزهوشان

در نحوه تست زنی آزمون تیزهوشان پایه نهم امتحانات و آزمون های تستی، اگر جواب نصف پرسش ها را بدانیم با استفاده از مهارت های تست زنی می توانیم جواب بقیه تست ها را نیز پیدا کنیم.

مشکلی که بسیاری از دانش آموزان در آزمون های تستی تیزهوشان با آن مواجه می شوند، کمبود وقت است.

3 دسته مشکل که در آزمون های تستی بسیار مسئله ساز است:

مدیریت زمان

تکنیک های غلط در حدس زدن پاسخ درست

اشتباهات سهوی و ناخواسته مانند بی دقتی!

اگر در حل تستی بین دو گزینه شک کردید، به هیچ وجه آن تست را کنار نگذارید. زیرا احتمال درست بودن یکی از گزینه ها براساس احتمالات 50 درصد است.

اگر در تستی دو گزینه مخالف و متناقض وجود داشته باشد، به احتمال 80 درصد پاسخ در یکی از این دو گزینه است.

اگر دو گزینه از نظر معنایی مشابه یکدیگر بودند یا هردو یک معنا را می رساندند، مطمئن باشید پاسخ این دو گزینه نیست.

اگر در سوالات کنکور، درس هایی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی که مسئله زیاد دارند، معمولا نیازی به راه حل های طولانی نیست.

بنابراین هنگام حل این گونه سوالات اگر درگیر راه حل های طولانی شده اید، متوجه باشید که از گزینه درست غافل شده اید.

زیرا در طرح سوالات تیزهوشان پایه نهم 97-98 کنکور از سوال هایی با راه حل های طولانی استفاده نمی کنند.

برای هر درس زمانی را ذخیره کنید.

مثلا در درس ریاضی 5 دقیقه زمان ذخیره کنید که در پایان آزمون به سراغ این درس بروید

و در پایان برای سوالاتی که علامت ضربدر کنارش گذاشته اید، از زمان ذخیره شده استفاده کنید.

 علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب برنامه ریزی برای قبولی در نمونه نهم بر روی لینک زیر کلیک کنند و یا از طریق شماره  9099072943  با مشاوران درخت دانش تماس بگیرند.

جدول برنامه ریزی پایه نهم

برای درس خواندن، هدف داشته باشید. مشخص کردن هدف در پیشرفت تحصیلی یا بالا بردن معدل کمک ‌می‌کند تا انگیزه‌ی کافی برای درس خواندن داشته باشید.

جدول برنامه ریزی پایه نهم می تواند به این صورت باشد: هر روز قبل از شروع مطالعه سعی کنید ساعات مشخصی را برای درس خواندن برنامه‌ریزی کنید. اگر بدون در نظر گرفتن مدت‌زمان به مطالعه بپردازید، توانایی‌های یادگیری به تدریج کم و کم‌تر می‌شود. برای این کار می‌توانید جدول برنامه‌ریزی ساعتی را روی صفحه‌ی سمت چپ دفتر برنامه‌‌ریزی خود بچسبانید و قبل از شروع به مطالعه، بنویسید که هر کدام از درس‌ها را در چه ساعتی‌هایی می‌خوانید. مثلاً بنویسید: «4 - 3 علوم می‌خوانم.» بالای خط زمان آغاز و پایان مطالعه و در قسمت پایین نام درسی را که قرار است بخوانید، بنویسید.

درس‌های هر روز مدرسه را همان روز به مدت 30/1 – 1 ساعت مرور کنید و سپس طبق برنامه‌ی ‌مدرسه برای درس‌های فردا برنامه‌ریزی کنید.

یادتان باشد اگر صبح در مدرسه 3 تا درس داشتید، 3 زنگ اول بعدازظهر را به تکرار و تمرین همان درس‌ها بپردازید و سپس به تعداد درس‌هایی که فردا دارید زنگ اختصاص بدهید.

برای درس‌های مفهومی بین 1 تا 2 ساعت و برای درس‌های حفظی نیم‌ساعت تا یک ساعت وقت در نظر بگیرید.

قبل از این‌که سراغ درس بعدی بروید یک زنگ تفریح داشته باشید تا با انرژی بیش‌تری به کارتان ادامه دهید.

بعد از خواندن هر درس ساعت مطالعه‌ی آن درس را بلافاصله در جدول سمت راست دفتر برنامه‌ریزی روزانه تیزهوشان نهم 97 (جدول ساعت‌های مطالعه‌ی هفتگی) یادداشت کنید.

کارتان را پایان هر روز ارزیابی کرده و به خودتان  امتیاز (عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط، نیاز به تلاش بیش‌تر) بدهید.

تاثیر خانواده در قبولی دانش آموزان در آزمون تیزهوشان چیست؟

نکات مهمی که والدین باید در ثبت نام تیزهوشان نهم 97 نظر بگیرند ،ایجاد محیطی آرام و به دور از هیاهو ،رسیدگی به تغذیه ی دانش آموز واجازه ی معاشرت به فرزند برای رفت و امد با همسالان خود جهت تبادل اطلاعات میباشد. همچنین مشاوره با کارشناسان مشاوره و برنامه ریزی آزمون تیزهوشان جهت مطلع شدن از مسائل آموزشی فرزند و تشویق دانش آموز از جمله ی موارد جهت بالا بردن روحیه و افزایش اعتماد به نفس دانش آموز برای حضور و موفقیت در آزمون ثبت نام ورودی دهم تیزهوشان می باشد.

 

راههای ارتباطی با مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹
مشاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی