Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی چیست؟

همان طور که در پست های قبلی از جمله ؛مشاوره انتخاب رشته؛ خدمات مشاوره تحصیلی توضیح دادیم هدف از مشاوره تحصیلی پند و اندرز گرفتن و نیز تحمیل یک راه حل به دانش آموز نیست، و در نهایت می توان گفت مشاوره تحصیلی نه تنها تعیین تکلیف نمودن برای دانش آموز نیست بلکه یک نوع هنر یادگیری است به گونه ای که یک مشاور متخصص و خوب، با داشتن مهارت و صلاحیت علمی و حرفه ای تلاش می نماید تا با توجه به وضعیت و علاقه دانش آموز، نیاز او را بر آورده و با تلاش برای خودشناسی مراجع و کسب بهترین راه و روش او را به نتیجه دلخواه خود برساند.

ضرورت استفاده از مشاوره تحصیلی

بسیاری از دانش آموزان سخت کوش و فعال سرزمین عزیزمان ایران، با وجود علاقه به علم آموزی و پیشرفت تحصیلی، متأسفانه به دلیل نداشتن یک راهنما و مشاور خوب و با تجربه از پیشرفت لازمه باز می مانند و نمی توانند آنگونه که شایسته آنهاست، قدم بردارند و در برداشتن قدمهای خود در مسیر تحصیل دچار تزلزل و سستی شده و در نتیجه باعث جا ماندن از رقیبان و دوستان خود می شوند.

خیلی از دانش آموزان ما در تمامی مقاطع تحصیلی فقط و فقط به خاطر نداشتن یک برنامه ریزی منظم درسی، و یا اجرای یک برنامه اشتباه بدون در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی و شرایط اجتماعی دانش آموز و روحیات و ویژگی های شخصی هر فرد، دچار مشکل شده و با افت تحصیلی مواجه شده در نتیجه شکست می خورند و ذوق و شوق ادامه تحصیل در این دانش آموزان به مرور زمان از بین می رود.

اهداف و وظایف مشاور تحصیلی

یک مشاور تحصیلی از طریق مشاوره با دانش اموز به او در کسب مراحل زیر کمک می کند:

تعیین نمودن هدف مشخص و معین

ایجاد حس خونسردی و آرامش در دانش آموز

آموختن این نکته به دانش آموز که به حرف مردم اهمیت ندهد.

بالا بردن و ارتقای اعتماد به نفس در دانش آموز

ایمان آوردن به پیروزی در نتیجه تلاش

حذف تمام موارد منفی در زندگی دانش آموز

طراحی یک برنامه جامع و هدفمند درسی با توجه به وضعیت (تحصیلی، روحی، معنوی و …) دانش آموز

مشاوره تحصیلی تلفنی

هر چه جامعه از لحاظ امکانات پیشرفته تر می شود، نیاز انسانها برای استفاده از امکانات به مراتب روشن تر و قابل مشاهده است. در گذشته دانش آموزان اگر در هر نقطه ای از کشور که بودند، برای رفع سوال های موجود در ذهن خود جهت پیشرفت تحصیلی، باید به نزدیکترین مکان که فردی با اطلاعات یا سطح سواد بالاتر بود، مراجعه می کردند تا مشکل خود را حل می نمودند.

گاهی اوقات در بعضی از مناطق کشور به خاطر در دسترس نبودن فردی آگاه و آشنا به مسئله مجبور بودند که به راهنمایی و مشاوره افراد غیر متخصص و نا آگاه اکتفا نموده و آینده تحصیلی و حتی شغلی خود را در خطر بیندازند. یا به خاطر پرسیدن فقط یک سوال کوتاه با پاسخی کوتاه، راه درازی را طی نموده و با صرف هزینه ی زیادی(هزینه حمل و نقل تا رسیدن به مقصد و مبدأ، هزینه ارائه خدمات مشاوره ای و …) خود را به یک دفتر مشاوره تحصیلی در یک نقطه ی شهر رسانده تا از خدمات مشاوره تحصیلی بهره مند شوند

نحوه تماس با شماره های دیجیتال 909

اما امروزه دیگر کمتر کسی حاضر است راهی را با صرف زمان و هزینه تا رسیدن به یک دفتر مشاوره تحصیلی طی نماید، و بیشتر دانش آموزان و دانشجویان کشور در تمام نقاط ایران عزیز بدون صرف زمان و صرف هزینه، فقط با استفاده از یک تلفن ثابت می توانند با مشاوره تحصیلی تلفنی از بهترین و متخصص ترین مشاوران در تمام زمینه های تحصیلی سوال خود را پرسیده و رفع ابهام نمایند و با اطمینان از صحت و اطمینان از جواب پرسش خود ادامه راه را با یقین طی نمایند. افراد می توانند با تلفن ثابت و بدون شماره گیری پیش شماره (کد) با شماره های 909دیجیتال تماس برقرار کنند

 

مشاوره تحصیلی در دبستان

در دوره ی ابتدایی آنچه که مورد نیاز دانش آموزان در مشاوره تحصیلی دبستان است، اطلاع یافتن درباره چگونگی پیشرفت و پیدا کردن نقاط ضعف دانش آموزان در زمینه رفتاری، درسی خصوصا در موارد مختلف درسی و به منظور رفع مشکلات دانش آموزان است. برای اینکه راهنمایی در این دوره به شکل بهتری به دانش آموزان ارائه شود.

مراحل بعدی امتحان

پس از اخذ امتحان از دانش آموزان در دروس  مختلف می توان این نکته را فهمید که هر کدام از دانش آموزان در چه قسمت هایی از دروس قوی، ضعیف و یا متوسط هستند، سپس آن ها را به گروه های مختلفی که وجوه اشتراک دارند تقسیم کرد. برای اخذ تصمیم در پاره ای موارد باید از اولیا دانش آموزان یا مسئولین مدرسه کمک گرفت. مخصوصا در زمینه تشکیل کلاس های تقویتی یا گرفتن معلم خصوصی برای کمک به دانش آموز در راه شناخت حروف، خواندن، نوشتن و حساب کردن. اما خود دانش آموز نیز باید در این زمینه فعال باشد تا بتواند راهنمایی های ارائه شده را در تنظیم برنامه های درسی  و گذراندن اوقات فراغت به کار گرفته و به آن عمل کند.

مشاوره تحصیلی دوره اول متوسطه

با ورود دانش آموز به دوره دوم تعلیمات عمومی بر نیازهایش اضافه می شود..یکی ازاین نیازها نیاز به مشاوره تحصیلی تیزهوشان است. در بایان این دوره دانش آموز نیاز به انتخاب رشته دارد که باید با دادن راهنمایی های لازم توسط اولیا مدیران معلمان و مشاوران دورنمای انتخاب رشته برای ورود به دوره های بعدی تحصیلی به وی ارائه شود.

بنابراین باید در مورد رشته های تحصیلی آموزش دوره دوم متوسطه و ضوابط ورود به هر یک و ارتباط هریک از رشته های تحصیلی دانشگاهی و ارتباط این رشته ها با مشاغل مختلف جامعه اطلاعات جامع و دقیقی به دانش آموزان ارایه شود خود شناسی از نظر شناخت علایق استعدادها و خصوصیات شخصیتی که بتواند بر اساس ان در دوره های بعدی تصمیم گیری کند، نیز از جمله نیازهای داش آموزان این دوره است.

بعضی از دانش آموزان دوره های اول متوسطه بنا به دلایلی مایل و یا قادر نیستند که به ادامه تحصیل ببردازند تا وارد دوره دوم متوسطه شوند. این گروه از دانش آموزان نیازمند کسب اطلاعات شغلی هستند. در این ضمینه مشاور ضمن آشنا کردن دانش آموزان با امکانات شخصی و خانوادگی شان برای دیدن دوره های کار آموزی آنها را راهنمایی می کند.

.

راهنمای تحصیلی در دوره دوم متوسطه

یکی از وظایف و خدمات راهنمایی دوره متوسطه مشاوره تحصیلی است. یکپارچگی دانش آموزان با تجارب تحصیلی، ضرورت راهنمایی را در دوره متوسطه بیش ار بیش مطرح می سازد. موفقیت یا شکست تحصیلی دانش آموز سازکاری او با شرایط و موقعیت مدرسه است که آن را به صورت یک واحد اجتماعی در می آورد. هدف عمده خدمات راهنمایی در دوره متوسطه شامل ارائه  اطلاعات لازم درباره ی محیط فیزیکی مدرسه برنامه درسی متعدد، دروسی که در هرسال ارائه می شود شرایط و ضوابط لازم برای قبول شدن و فارغ التحصیلی از دبیرستان ارزش گذاری برای ادامه تحصیلات فرصتها و شرایط ورود به دوره های تحصیلی بعد از دبیرستان است.

مسولیت راهنمایی مشاوره تحصیلی انتخاب رشته  در دوره متوسطه بیشتر به عهده مشاور است. مشاور مسولیت دارد با آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه های شخصی تحصیلی شغلی آنها را توانمند سازد تا قادر باشند تصمیم های مناسبی بگیرند.

تحقیقات انجام شده

ربتو ‘هایبرت’ فرر ‘گیل ‘مانزانو و مالیک برای کسانی که دانش آموزان را در زمینه های شخصی ،تحصیلی -شغلی راهنمایی می کنند ملاکهایی را در نظر گرفته اند که به شش زبان اسبانیایی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، یونانی ترجمه شده است.

برخی از این ملاکها عبارتند از:

دارا بودن رفتار اخلاقی مناسب و احساس مسئولیت در نقشی که ایفا می کنند.                                                         

 -دانش درباره ی اطلاعات به روز در زمینه تحصیلی، آموزشی، مسایل اجتماعی و تمایلات فردی که درخور مشاوره تحصیلی یا شغلی است.

-توانایی برای اینکه به طور موثری با مراجعان و همکاران خود ارتباط بررقرار کند و از سطح مناسبی از زبان استفاده کند.       

 -بتواند به دانش آموز کمک کند که نگرانی های شخصی ، رشد شغلی و یادگیریهای خودرا مرتفع کند.

-ازتفاوتهای فردی بین مراجعان آگاه باشد ،به آن احترام بگذارد و به خصوص به تفاوتهای فرهنگی احترام و به طور موثری بین افراد تعامل برقرار کند.

-برای طراحی کاربرد و ارزیابی برنامه مشاوره وراهنمایی در هدایت تحصیلی از مهارت های لازم برخوردار باشد.     

  یکی از خدمات مشاوره تحصیلی دانشگاهی آشنا کردن دانش اموزان با توانایی ها و امکانات آنها است، یکی از امکانات فردی هر دانش آموز هوش فردی اوست. امروز در فرایند تحصیلی -شغلی دانش آموزان از انواع آزمون های هوشی، استعداد، رغبت و شخصیت استفاده می شود.

نتایج این آزمون ها همراه با سایر اطلاعات بدست آمده درمورد دانش اموزان به عنوان یکی از ملاکهای هدایت تحصیلی آنان به شمار می رود.در هر یک از مقاطع تحصیلی راهنمایی با اهداف خاصی به دانش آموزان ارائه می شود

ابعاد هدایت تحصیلی

وجود مراکز کارآموزی _حرفه ای مربوط به وزارت کار و امور اجتماعی و آموزشگاههای تخصصی وابسته به وزارتخانه ها و موسسات خصوصی میتواند خدمات راهنمایی ارزنده ای را به دانش آموزان دوره اول متوسطه ارائه دهد. معرفی این مراکز به دانش آموزان این دوره جز وظایف مشاور مدرسه است. مشاور در دوره متوسطه میتواند خدمات گسترده ای داشته باشد.

این خدمات شامل اطلاع رسانی به دانش آموزان در مورد بلوغ، کمک به دانش آموزان برای دستیابی به تصویر واقعی و هویت توفیق، ارزیابی استعداد و توانی های دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای داشتن روابط مناسب اجتماعی، کمک به تربیت جنسی دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای یافتن راه حل برای  مشکلات تحصیلی، کمک به تربیت اخلاقی دانش آموزان، کمک به حل مشکلات رفتاری دانش آموزان، کمک به دانش آموزان برای رشد خلاقیت ها و کارآفرینی و کمک به دانش آموزان برای مقابله با فشارهای روانی است.

در پایان این دوره (سال سوم دوره اول یا کلاس نهم) هدایت تحصیلی دانش آموزان انجام می شود تا دانش آموزان برای ورود به سال اول دوره دوم متوسطه با رشته تحصیلی مشخصی آماده شوند.

پیشنهاد مشاوران درخت دانش

یک ضرب المثل قدیمی در این باره می گوید: اگر میخواهی شخصی را برای یک وعده سیر نمایی به او غذا بده و اگر می خواهی آن شخص را برای همیشه سیر کنی به او راه به دست آوردن غذا را یاد بده.

ما فرزندان ایران برای آبادانی کشور طبق وظیفه انسانی و شرعی خود لازم است که همیشه در آموختن علم حریص بوده و در ترویج آموخته های خود سخی باشیم.

لازم نیست برای داشتن یک برنامه و شروع آن حتما یک شاگرد ممتاز بود. در هر مقطع و هر وضعیت درسی که باشید می توانید جهت مشورت و تهیه یک برنامه جامع و خوب با مشاوران درخت دانش از طریق تلفن 9099072943 بدون نیاز به کدگیری از تلفن ثابت منزل تماس گرفته و برنامه جامع پیشرفت تحصیلی خود را از مشاوران متخصص درخت دانش بخواهید. مشاوران درخت دانش در مسیر تحصیلی استوار و مقتدر همراهتان خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رایگان در خارج از کشور با مشاوران درخت دانش در تماس باشید.

راههای ارتباطی با مشاوران مجرب درخت دانش

شماره تماس9099072943

کانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرامسامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹
مشاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی