Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

بهترین فرصت برای داوطلبانی که شانس قبولی خود را به دلایل متفاوتی از قبیل انتخاب رشته نادرست از دست داده اند، استفاده از فرصت طلایی تکمیل ظرفیت می باشد. تکمیل ظرفیت همانگونه که از اسمش پیداست ظرفیت باقیمانده خالی در کد رشته محلهای دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می باشد که هر دانشگاه بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری مشخص می نماید که چه تعداد از کد رشته در هر محل خالی مانده و دانشجویان به هر دلیلی تمایل به ثبت نام در آن رشته نداشته اند و از انتخاب خود پشیمان بوده و در آن محل ثبت نام نکرده اند. در واقع تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته بوده اند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

آنچه باید درباره تکمیل ظرفیت بدانید:

کسانی که در انتخاب رشته اولیه شرکت ننموده اند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت را نیز ندارند.امکان شانس دوم تکمیل ظرفیت برای مهر ماه سال بعد نیز وجود دارد. زیرا که یک سری از دانشگاه ها برای ترم بهمن نمیرسند که اعلام تکمیل ظرفیت نمایند و تکمیل ظرفیت آنها برای ترم بهمن وجود ندارد در ترم بعدی تر یعنی برای مهر اعلام تکمیل ظرفیت می کنند.در تکمیل ظرفیت اولیه پذیرفته شدگان در بهمن همان سال شروع به تحصیل می نمایند.  در تکمیل ظرفیت دومی قبول شدگان برای ترم مهر سال بعد به ادامه تحصیل می پردازند.

در اکثر موارد دانشجویانی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده و در تکمیل ظرفیت شرکت نموده اند و باز هم قبول شده اند، از شانس برخورداری از خوابگاه مانند دانشجویان انتقالی محروم می شوند.تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شامل کلیه ی دانشگاه های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، پیام نور، پردیس خودگردان(بین الملل)، غیر انتفاعی می شود.داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هر پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نموده و برای بار دوم انتخاب رشته نمایند.

نا گفته نماند که با قبولی در تکمیل ظرفیت شانس قبولی قبلی خود را از دست داده اید.

از آنجایی که تکمیل ظرفیت به دو صورت بر اساس شرکت در انتخاب رشته و یا تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. که معمولا دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند. البته بعضی از رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیز در دانشگاه های روزانه به چشم می خورد. پس لازم است در زمان پر نمودن تکمیل ظرفیت دقت نمایید که مکانهایی که بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند، فقط لازم است که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم داشته باشید و نیازی به شرکت در انتخاب رشته اولی را ندارید. در تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی شانس برتر مختص کسانی می شود که در بین شرکت کنندگان هر رشته محل معدل بالاتری داشته باشند.

برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه روزانه توجه داشته باشید که فقط رشته هایی را انتخاب کنید که در صورت پذیرفته شدن تمایل به ادامه تحصیل در آن کد رشته محل را داشته باشید و گرنه از شرکت در کنکور سراسری سال بعد محروم خواهید شد.

ظرفیت پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد:

از آنجا که بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد، تعداد صندلی های خالی باقیمانده جهت داوطلبان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مشخص خواهد شد، لذا تعیین ظرفیت مشخص و تعداد معینی در زمان حال وجود ندارد اما به دلیل این که تقریبا اکثر داوطلبان کنکور سراسری برای دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته نموده اند و بعد از اعلام نتایج مشخص شده که در هر دو دانشگاه یعنی هم آزاد و هم سراسری قبول شده اند، در نتیجه این افراد به صلاحدید و مشورت در دانشگاه سراسری ثبت نام نموده اند و این صندلی خود را در دانشگاه آزاد خالی گزاشته که با تکمیل ظرفیت پر خواهد شد.

به همین دلیل است که تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد امکان قبولی بیشتری در بر دارد. درخت دانش به تمام داوطلبانی که در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته نشده اند و یا رشته خود را در محل قبولی نمی پسندند، پیشنهاد می کند که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایند زیرا که در هر صورت یا به نتیجه دلخواه خواهید رسید یا این که با شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیزی را از دست نخواهید داد.

مشاوران مجرب  درخت دانش با راهنمایی های لازم شما را در انجام تکمیل ظرفیتی آگاهانه همراهی می کنند.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی