Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۵۱ ق.ظ

کارنامه سبز چیست ؟

کارنامه سبز چیست ؟


کارنامه سبز چیست و چه کاربردی دارد؟ کارنامه سبز یا کارنامه کنکور کارنامه‌ ای است که یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور منتشر می شود و برای آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1396 که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده اند و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام نموده‌اند، صادر شده است و نشانگر ردیف نهایی هر داوطلب در رشته انتخابی و آخرین ردیف نهایی پذیرفته شده در سهمیه مربوط باشد.

کاربرد کارنامه سبز چیست ؟

کارنامه سبز چیست و چه زمانی منتشر می شود ؟ کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور در هفته اول مهر ماه و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور و ثبت نام  داوطلبان در دانشگاه از طرف سازمان سنجش منتشر می شود پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری سال 1396 با دو دسته از داوطلبان طرف هستیم. یک دسته افرادی که در یک رشته محل روزانه قبول شده اند و علاقه ای به ثبت‌ نام ندارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند از کنکور سال بعد محروم شوند. این گونه افراد می‌توانند درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته دهند. دسته بعدی افرادی هستند که از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند و می‌خواهند با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب‌های بعدی انتقالی بگیرند، که این افراد هم می‌توانند درخواست بررسی انتخاب‌های پایینی خود را از طریق سیستم سازمان سنجش آموزش کشور دهند.

تذکرات مهم پیرامون کارنامه سبز

  • وجود علامت ستاره (*) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.
  • مفهوم عدد 1 (یک) بمنزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما و برگ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1396برای انتخاب رشته مربوط می‌باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته‌های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و…).
  • مفهوم عدد 2 (دو) در ستون نتیجه بدین معنی است که شما در زمان اعلام نتیجه نهایی حداقل در یک کد رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از دانشگاه‌ها معرفی شده اید.
  • مفهوم عدد 3 (سه) در قسمت نتیجه اولویت قبولی نشانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی و یا جنسیت دیگر پذیرفته شده است.
  • مفهوم عدد 4 (چهار) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته مورد نظر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی می باشد.
  • مفهوم عدد 5 (پنج) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم سابق) ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی امتیاز لازم را کسب ننموده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان فرصت دارنددرخواست بررسی مجدد پرونده را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارائه نمایند بدیهی است به درخواست هایی که پس از تاریخ فوق ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهدشد.
  •  مفهوم عدد 7 (هفت) مندرج در ستون نتیجه به منزله عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط “سن، معدل، ویژگی های جسمانی، … و غیبت در مصاحبه” می باشد.
  • مفهوم عدد 8 (هشت) مندرج در ستون نتیجه به منزله پذیرش در رشته های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد(تربیت معلم سابق) می باشد که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.
  •  مفهوم عدد 9 (نه) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در دانشگاه شاهد، پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه غیرانتفاعی رفاه، داروسازی دانشگاه بقیه الله و دانشگاه شهید مطهری در دست بررسی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی