Hello World!

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش - 9099072943

وبلاگ درخت دانش
سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش با ارائه خدمات مختلف مشاوره تحصیلی از طریق پلت فرم های متنوع یکی از موسسه های نوپا در زمینه مشاوره تحصیلی است که به صورت مدون و آکادمیک با بهره گیری از دانش مشاوره سعی بر ارائه پرکیفیت مشاوره تحصیلی دارد. برای استفاده از سرویس های این مجموعه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072943 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره تماس حاصل فرمایید.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۳ ب.ظ

اهمیت درس های اختصاصی در کنکور تجربی 98

اهمیت درس های اختصاصی در کنکور تجربی 98

کسب رتبه برتر مرهون سه فاکتور اساسی، تلاش و پشتکار، منابع خوب و برنامه ریزی است. که در این مقاله میخواهیم فاکتور دوم یعنی منابع خوب را خدمت شما بیشتر توضیح بدهیم.

تعدد منابع، انتشارات و موسسات مختلف باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای انتخاب منبع مناسب برای کنکور دچار سردرگمی و اشتباه شوند. عدم انتخاب منابع مناسب کنکوری به هر دلیلی، راه به ناکجا آباد است. چون باعث از دست رفتن انگیزه، انرژی و توان دانش آموزان و داوطلبان کنکور می شود. و از همه مهمتر باعث اتلاف زمان (که مهمترین رکن کسب رتبه برتر است) می شود.

اهمیت درس شیمی در کنکور تجربی 98

 درس شیمی در کنکور سراسری 98 و سال‌های اخیر جزء سخت‌ترین و مفهومی‌ترین درس‌ها شناخته شده است درس شیمی شامل 2 بخش حفظیات و مسائل است.

در چند سال اخیر توجه طراحان کنکور در این درس نسبت به سؤال‌های تیپ مسئله بیش‌تر شده است و 50 درصد سؤال‌های کنکور درس شیمی و اهمیت درس شیمی در کنکور 98 را مسائل تشکیل می‌دهند.

معمولاً مسائل این درس با اعداد بزرگ و تقریب اعشاری طرح می‌شوند و ظاهری مشکل و پیچیده دارند اما در واقع به‌راحتی حل می‌شوند. اگر دانش‌آموزان به حل تمرین و تست زیاد در این بخش بپردازند و چندین بار سؤال‌های کنکور را حل کنند به‌راحتی می‌توانند به سؤال‌های تیپ مسئله پاسخ دهند.

اهمیت درس شیمی در کنکور تجربی

شیمی و تاثیر آن در کنکور 98

در چند سال اخیر سؤال‌های بخش حفظی به صورت بسیار مفهومی و ترکیبی ارائه شده است و برای پاسخ‌گویی به تیپ سؤال‌ها لازم است دانش‌آموز بر متن کتاب درسی تسلط داشته باشد؛ اما برای تسلط بر متن کتاب درسی تنها مطالعه‌ی کتاب کافی نیست و ضرورت دارد که دانش‌آموز از یک برنامه کمک آموزشی استاندارد و خوب به صورت مکمل استفاده کند تا مطالب کتاب را بیش‌تر توضیح دهد و دانش‌آموز با استفاده از آن بتواند نکات کلیدی را از متن استخراج کند.
در تقسیم بندی سوالات کنکور تعداد سؤال‌های این درس بین 3 کتاب درسی شیمی دبیرستان تقریباً به نسبت مساوی توزیع شده است لذا توجه به تمام مباحث 3 سال درس شیمی ضرورت دارد(اهمیت درس شیمی در کنکور تجربی).
اکثر مباحث شیمی طوری هستند که دانش‌آموز بایدقبل از هر چیز بر مباحث پایه‌ی آن‌ها تسلط یابد. یعنی یادگیری شیمی باید مرحله به مرحله و از پایه شروع شود. مثلاً برای یادگیری مبحث اسید و باز و الکتروشیمی اول یادگیری مباحث ترکیبات یونی و کووالانسی لازم است .
نکته مهم این است که در متن کتاب درسی بیش‌تر بدانید‌ها، فکر کنیدها، آزمایش کنیدها و مطالب حاشیه‌ی کتاب به ظاهر اهمیت زیادی ندارند و معمولاً دانش‌آموزان به آن‌ها زیاد توجه نمی‌کنند، اما طراحان سوالات کنکور از این بخش ها سوال طرح می کنند.

روش پیشنهادی درخت دانش برای درس شیمی کنکور 98

خلاصه‌نویسی و حاشیه‌نویسی در کتاب درسی شیمی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تحلیل و برداشت دانش‌آموز از مطالب درسی و یادداشت کردن آن‌ها به صورت خلاصه در حاشیه‌ی کتاب و هم‌چنین نکته‌برداری از تست‌ها و یادداشت کردن آن‌ها در کنار مطالب مرتبط در حاشیه‌ی کتاب برای یادگیری درس شیمی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و باعث تثبیت بیش‌تر مطالب درسی در ذهن دانش‌آموز می‌شود. استفاده از جعبه لایتنر که قبلا راجع به آن کامل توضیح داده ایم، در اینجا از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای اطلاع از لیست بهترین منابع کنکور 98 و همچنین برنامه ریزی درسی کنکور 98 می توانید با مشاوران درخت دانش از طریق شماره 9099072943 (بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید.

اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی 98

اهمیت فیزیک در کنکور تجربی

 

فیزیک درسی محاسباتی می باشد که ۳۰ تست در کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است. کنکوری‌ها برای موفقیت در کنکور تجربی 98 و قبولی در رشته‌های بهتر باید درصد خوبی در این درس کسب کنند.

در پست های قبلی درخت دانش، اهمیت درس شیمی، زیست شناسی و ریاضی در کنکور تجربی 98 را برای شما داوطلبان سخت کوش کنکور سراسری 98 توضیح داده ایم اکنون راه موفقیت در فیزیک و دستیابی به درصد بالا را برایتان شرح خواهیم داد.

اهمیت فیزیک 1 در کنکور تجربی 98

از کتاب فیزیک سال اول در کنکور تجربی معمولا مبحث آینه و عدسی ها مهم ترین مبحث است و به طور کلی هر ساله سه تست از بهترین منابع کنکور 98 به بحث آینه و عدسی اختصاص داده می شود.

اهمیت فیزیک 2 در کنکور تجربی 98

از کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان به طور کلی از سرفصل فشار و قانون گازها دو تا چهار تست برای آزمون مطرح می شود و مبحث مهم دیگر، کار و انرژی است که یک سوال از این مبحث نیز آورده خواهد شد.

اهمیت فیزیک 3 در کنکور تجربی 98

از این کتاب نسبت به فیزیک سال اول و دوم دبیرستان هر ساله سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود و اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی 98 را بیان میکند.

از مبحث الکتریسیته ساکن یک تست، از مبحث خازن و مقاومت الکتریکی یک سوال ترکیبی، از مبحث مقاومت الکتریکی 2 سوال به صورت جدا در کنکور مطرح می شود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که برای تسلط بر فصل مقاومت الکتریکی تست های زیادی را حل کنید چون در این مورد تنوع سوال بسیار زیاد می باشد. از فصل مغناطیس و الکترو مغناطیس که معمولا سرفصل های آسان فیزیک تجربی هستند، نیز دو تست در کنکور مطرح می شوند.

اهمیت فیزیک پیش دانشگاهی 1 در کنکور تجربی 98

چهار فصل مهم فیزیک پیش دانشگاهی 1 سینماتیک، دینامیک، موج و نوسان می باشند. فصل هایی که انواع تست‌های گوناگونی دارند و هر ساله شاهد خلاقیت طراحان در طرح تست از این مباحث بوده ایم. مبحث سینماتیک و بردار ۳ تا ۴ تست در کنکور دارد که احتمال طرح سوالات سخت از این مباحث بسیار بالاست. دینامیک بین ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نیز کلا ۲ تا ۳ تست در کنکور مطرح می شود.

اهمیت فیزیک پیش دانشگاهی 2 در کنکور تجربی 98

فیزیک پیش دو ۴ فصل دارد. فصولی با مباحث حفظی و با فرمول‌هایی که به راحتی با درک مفهوم آنها می توانید بر آن ها تسلط پیدا کنید و از پس تست‌های این فصول در سر جلسه آزمون بربیایید.

موفقیت در فیزیک تجربی در کنکور 98

خیلی از داوطلبان از ما سوال می‌پرسند که آیا امکان دارد در مدت زمان محدود درصد خوبی در فیزیک کسب کرد؟

در جواب باید بگوییم بله امکان دارد. برای موفقیت در کنکور سراسری داوطلبان نیازمند داشتن تعادل در دروس عمومی و اختصاصی خود هستند. به شرط آن که در دروس عمومی و اختصاصی خود در درسی ضعیف نباشید و پاین تر از سی چهل درصد در یک واحد درسی نداشته باشید، مطمئن باشید با میانگین ۵۵ تا ۶۰ درصد در تمامی دروس خود موفق به قبولی در رشته‌های خوبی خواهید شد.

اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی 98

نمیشه گفت که هر سال با یک درصد مشخص در یک درس می توان منتظر رتبه خاصی بود. اما تقریبا می توان تخمین زد که با کسب درصد سی یا سی و پنج درصد در درس ریاضیات رشته تجربی با شرط متوسط بودن درسهای دیگر، امید به پیروزی داشت.
حالا مباحثی رو بهتون میگم که با دیگر مباحث ریاضیات ارتباط و پیوستگی کمتری دارند.یعنی لازم نیست برای جواب دادن به سوالات اون ها پایه ریاضی قوی ای داشته باشیدو باید حتما اهمیت درس ریاضی در کنکور 98 تجربی را بدانیم:

درس ریاضی برای کنکوری های تجربی

اهمیت بحث آنالیزترکیبی و احتمال در کنکور تجربی 98

سهم این مباحث تو کنکور بطور میانگین سه تست(ده درصد)هست.
احتمال و آنالیز باهم تدریس میشن و برای یادگیری کامل احتمال آنالیز رو هم باید بلد باشید.اما این مباحث هیچ وابستگی به مطالب دیگه ندارند فقط اندکی نیاز به هوش و تجزیه و تحلیل دارند.
احتمال با ارزش ترین مبحثیه که میشه روش سرمایه گذاری کرد.یک سوال همیشه از احتمال دوجمله ای(برنولی)طرح میشه که فقط باید اعداد رو در فرمول جایگذاری کرد و به جرات میشه گفت این تست یکی از سه تستی هست که ساده ترین تستای کنکورو تشکیل میدن.ولی توجه کنید احتمال مبحثی هست که برای تسلط کامل بر اون نیاز به تست زدن فراوان هست.

اهمیت بحث آمار در کنکور تجربی 98

شما کتاب آمارو تو سال سوم میخونید.آمار هر سال در کنکور سراسری ۲تا تست داره این دو تست در کنکور سراسری آسان ترین سوالات ریاضی هستند به طوری که شما با چند تا رابطه ابتدایی(واریانس،انحراف معیار،میانگین و…)و چندتا نکته ساده به راحتی میتونید به این سوالا جواب بدید.
معمولا از دسته بندی داده ها و نمودار ها روی هم یک تست طرح میشه و تست دیگه مربوط میشه واریانس و…البته گاهی این مباحث را با هم ترکیب میکنن مثلا دسته بندی رو میدن بعد انحراف معیار داده های نمودار جعبه ای رو میخوان.که بازهم آسان است. مثل انواع متغییر ها،روش های آماری و… بهتون توصیه میکنم که از متن کتاب غافل نشید و اون رو هم بخونید.
آمار مبحثیه که شما میتونید با حداکثر۱۵۰-۲۰۰تست کاملا روی اون مسلط بشید و این دو تا تستو جواب بدید.

برای اطلاع از لیست بهترین منابع کنکور 98 و همچنین دریافت برنامه ریزی درسی کنکور 98 می توانید با مشاوران درخت دانش از طریق شماره 9099072943 (بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک رنگی زیر کلیک نمایید:

بهترین منابع کنکور 98 نظام جدید

بهترین منابع کنکور ریاضی 98

اهمیت درس زیست شناسی در کنکور تجربی 98

واضح است که مطالعه ی صحیح و دقیق درس زیست شناسی(اهمیت زیست شناسی در کنکور تجربی 98) برای داوطلبین رشته تجربی و بخصوص آنهایی که متقاضی رشته های پرطرفدار هستند، اهمیت ویژهای دارد. هر چند اغلب داوطلبان به اهمیت حیاتی این درس در کنکور سراسری آگاهی کامل دارند، ولی درخت دانش با بیان چند نکته ی کاربردی، به موفقیت شما کمک می کند:

1- داوطلبین موفق و ممتاز، آنهایی هستند که به تکرار کتابهای درسی زیستشناسی می پردازند، پس مرور هرچه بیشتر را فراموش نکنید. نکات مهم آن را با استفاده از جعبه لایتنر همیشه مرور کنید.
2- می دانید که در زیستشناسی، قوانین ثابت و قاطع مثل درس ریاضی وجود ندارد، بلکه موارد استثنایی فراوان هستند. پس کلماتی مثل " برخی و بعضی و بسیاری و اغلب و گاهی و ..." را در کتابهای درسی مشخص کنید و مفاهیم برآمده از آنها را به خاطر بسپارید.
3- تصاویر در زیستشناسی، به فهم بهتر مطالب درسی(کتاب زیست شناسی در کنکور تجربی) کمک شایانی میکنند و هر ساله به طور مستقیم، از خود تصویر یا به طور غیر مستقیم از مفاهیم آنها، سؤال طرح می شود، پس زیرنویس آنها و نامگذاری بخشهای مختلف شکلها را به دقت مطالعه کنید.
4- اسامی جانداران مختلف ( مثل گیاهان و جانوران و قارچها و آغازیان و باکتریها) را یاد بگیرید و خصوصیات ویژهی آنها را در کنارشان یادداشت کنید. از کتابهای سه سال زیستشناسی، تمام مطالبی که در مورد آن جاندار نوشته شده را پیدا کنید.
5 - بهترین منبع برای آمادگی بیشتر در آزمونهای سراسری، نمونه سؤالات کنکورسالهای گذشته است که باید حل و بررسی کنید و در عین حال، سایر گزینهها را به دقت تحلیل کنید. بارها و بارها دیده شده که سؤالات سالهای قبلی با یکسری تغییرات جزئی در گزینهها یا صورت سؤال، به صورت پرسش جدیدی در آزمون اخیر، مطرح میشوند.

کتاب زیست شناسی در کنکور تجربی

اهمیت زیست شناسی در زیرگروه های 5 گانه

درس زیست شناسی در زیرگروههای ۱ تا ۵ به ترتیب دارای ضرایب ۴و۴و۲و۲و۲ میباشد،درس زیست شناسی درسی بسیار مهم در بین دروس اختصاصی می باشد.بعد از ریاضی و شیمی سومین درس پر اهمیت به شمارمیاد.

از تعداد ۵۰ سوال از این درس در کنکور سراسری 98 مطرح میشود که سوالات ۱۵۶ تا ۲۰۵ رو شامل است، وقت پیشنهادی برای حل این سوالات ۳۶ دقیقه میباشد، منابع مورد استفاده از این درس برای طرح سوال در کنکور کتابهای درسی زیست دوم،زیست سوم،امار و زیست پیش است…
در درس زیست شناسی آزمون کنکور سوالات ترتیب به خصوص و خاصی را ندارند یعنی فکر نکنید ابتدا سوالات دوم و می بینید، بعد سوم و بعد سوالات پیش دانشگاهی رو در پیش رو خواهین داشت،کلا سوالات پس و پیش خواهند شد. ولی اگه بخوایم کلی بگیم:

تعداد سوالات زیست شناسی در کنکور سراسری 98 تجربی

این ۵۰سوال اکثرا به شرح زیر است:
۱۳سوال(۲۶درصد)مربوط به زیست دوم…
۱۹سوال(۳۸درصد)مربوط به زیست سوم…
۱۸سوال(۳۶درصد)مربوط به زیست پیش…
زیر گروه 1: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(0)، ریاضی(2)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(3)

برای بازدید و مطالعه پربازدیدترین مقالات درخت دانش بر روی لینک رنگی زیر کلیک نمایید:

پانسیون مطالعاتی چیست

مشاوره تحصیلی رایگان

روانشناسی تحصیلی کودک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۷
مشاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی